fbpx

Jak pokonać algorytm Instagram i stać się popularnym w sieci?

Dzisiaj mam dla Ciebie wiadomości, które pomogą Ci wyeliminować niepotrzebne błędy i zdobyć więcej obserwujących. Jeśli bardzo starasz się, aby Twoje zdjęcia zobaczyło jak najwięcej osób, jednak ciągle Twoje wskaźniki popularności są niskie, być może popełniasz jeden z kluczowych błędów zabierających Ci uwagę innych. Czasem słyszę, że algorytm Instagram bywa niesprawiedliwy, jednak da się jakoś z nim żyć.

Instagram algorytm klasyfikuje posty, które są użyteczne i interesujące dla użytkownika aplikacji. Oznacza to, że analizując Twój profil oraz reakcje odbiorców, przystosowuje widoczność postów i wiadomości do preferencji użytkownika.

Jak działa algorytm Instagrama?

Zasady algorytmu Instagrama przedstawię w punktach, abyś lepiej mogła je zapamiętać. Do dzieła!

  1. 10% – tyle odbiorców zobaczy Twój post na Instagramie. Dlaczego tyle? Instagram klasyfikuje posty, od tych najbardziej ciekawych, po mało interesujące. Jeśli w zaledwie parę minutach, Twój post osiągnie zadowalającą sumę polubień i komentarzy, algorytm uzna go za ciekawy. Wszystkie najlepiej komentowane i wyświetlane posty automatycznie trafiają do większej liczy odbiorców, czyli pozostałych 90%.
  2. 4 słowa – zapytasz o co chodzi? O cztery słowa w komentarzu. Instagram już od dawna zaczął robić duże czystki. Teraz, wszystkie fake konta mają być sukcesywnie usuwane, tak samo jak i powtarzające się, krótkie komentarze wystawiane przez roboty.  Polecam Ci pisanie dłuższych wypowiedzi w komentarzach. To one, kwalifikują się jako “super” aktywność. Stało się tak za sprawą botów, które zaśmiecały konta krótkimi, nic nie wnoszącymi komentarzami. Skłoń swoich obserwatorów do dłuższych wypowiedzi, a Twój content, zostanie uznany jako ważny.
  3. 30 hashtagów – pamiętasz może, jak na początku istnienia IG, każdy wpisywał pod swoim zdjęciem, po 30 – 40 hashtagów? Te czasy już minęły. Jeśli używasz ogromną ilość znaczników pod zdjęciem, algorytm potraktuje Cię jak spamera. Jeśli zaś, wpiszesz do 30 hashtagów, będziesz aktywnie promowany.

algorytm-instagram

I jeszcze trzy zasady

4. Bliskie osoby – informowane są o Twojej aktywności. Fajnie? Jeśli połączysz IG z Facebookiem, algorytm Instagrama zawsze pokaże publikacje bliskich Ci osób. Jeśli często rozmawiasz ze swoją siostrą na Facebooku, przekaże on o tym informacje do IG, a ten, przyporządkuje jej publikacje, na górze Twojej tablicy wyświetlania.

5. Chronologia – nie zawsze działa. Instagram nie porzucił do końca chronologii, jednak jeśli uzna, że post z hashtagiem lub znaną osobą, może Ci się spodobać, wyświetli go jako pierwszego.

6. Często odwiedzane profile – będą wyświetlane jako pierwsze. Jeśli interesujesz się daną osobą (na przykład trenerką fitness) i często odwiedzasz jej profil, algorytm nie zapomni o tym. Często obserwowane i odwiedzane przez Ciebie osoby, będą jako pierwsze widnieć na Twojej tablicy nowości. Algorytm, na pewno poinformuje cię o ich najświeższych postach.Częstotliwość – ma znaczenie. I to jakie! Im częściej otwierasz i przeglądasz treści na IG, tym więcej nowości pokarze Ci algorytm.

Jak algorytm Instagram ocenia Twoje zdjęcia

Roboty Instagrama badają aktywność Twoich followersów. Co to oznacza? Instagram promuje treści, które najbardziej interesują użytkowników w pierwszych minutach (godzinie) od publikacji. Ocenia:

  • liczbę komentarzy i ich wartość (ponad cztery słowa),
  • liczbę polubień (w tej chwili nie jest ona wyświetlana dla innych użytkowników),
  • ilość udostępnień oraz zapisów zdjęcia “do schowka”.

Inne działania:

  • liczba odwiedzin Twojego Instastory, powtórnych odtworzeń i reakcji na nie (w tym prywatne wiadomości),
  • liczbę udostępnień Instastory i całego profilu,
  • liczba prywatnych wiadomości,
  • dobrze dobrane hashtagi,
  • Twoja aktywność w aplikacji po dodaniu posta i odpowiedzi na komentarze.

Uwaga!

Najważniejsze w Social Mediach jest budowanie silnych relacji z innymi użytkownikami. Budowanie zaangażowania jest kluczowym czynnikiem sukcesu, na jaki musisz być gotowa. To nie ilość followersów, buduje Twoją popularność, a interakcja z nimi.

Zatem pytanie brzmi:

Jak pokonać algorytm Instagram i dotrzeć do szerokiej publiczności?

POSTY:

  • używaj geotagów, dobrze dopasowuj hashtagi, staraj się o dłuższe komentarze, odpowiadaj na komentarze,
  • dodawaj post o odpowiedniej porze (zgodnie z ruchem w statystykach),
  • dodawaj zdjęcia regularnie,
  • dbaj o jakość treści. Postaraj się, aby użytkownik spędził dłuższą chwilę na pochłonięciu Twojego posta. Napisz dłuższą wypowiedź i zaangażuj odbiorców do wymiany zdania, na jakiś temat.
  • dodawaj wysokiej jakości zdjęcie, oznaczaj marki i konta repostujące.

INSTASTORY:

  • dodawaj hashtagi i lokalizację,
  • używaj naklejek, quizów i zadawaj pytania, aby lepiej zaangażować swoich odbiorców,
  • dodawaj minimum 6-10 Instastory dziennie. Staraj opowiadać się ciekawe historię, które niosą wartość Twoim followersom,
  • nagrywaj wideo! Wyróżnij się z tłumu ciekawym tematem oraz obróbką filmu,
  • zaproponuj grę z swoimi followersami lub zorganizuj konkurs,
  • pokaż naprawdę jak żyjesz. Odpowiedź o swoich zainteresowaniach, hobby i podejściu do świata.

ALGORYTM INSTAGRAM A PRYWATNE ROZMOWY

  • inicjuj prywatne rozmowy z followersami, sam odpowiadaj na Instastory i bądź zaangażowany,
  • udostępniaj innych użytkowników, wtedy oni udostępnią Ciebie,
  • nagrywaj IGTV (wysoko promowane przez algorytm Instagram).

Aplikacja Instagram to miejsce, które zmienia się ekspresowo i dostosowuje nowy algorytm do naszych oczekiwań. Niektóre z nich, mają nam pomóc w identyfikacji fałszywych kont, botów oraz informacji, które nas interesują. Zmiana algorytmu Instagrama zawsze jest wcześniej testowana.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

One Response

  1. a czy wiesz czy jest jakaś opcja, którą można ustawić by na instagramie pokazywała nam przypomnienie że np. rok temu wrzuciłeś takie stories/zdjęcie. Można to oczywiście robić ‘ręcznie’ wchodząc w archiwum, a jest opcja zautomatyzowania? fb non stop mi coś przypomina co się działo rok/2,3 lata temu – zdjęcie, wydarzenie, zawarcie znajomości…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up