fbpx

Co powinien zawierać baner na Facebooku i Linkedin

Baner na Facebooku i Linkedin to miejsce, które widzisz jako pierwsze, gdy wyświetlasz fanpage lub profil prywatny. To nie miejsce na bzdety ani zdjęcia z kotkiem. To właśnie w tym miejscu możesz już zainteresować odbiorcę swoją ofertą, dlatego poświęć mu dłuższą chwilę.

Czemu mam się dwoić i troić, aby mój baner na Facebooku i Linkedin był „całkiem, całkiem”

Do napisania tego wpisu skłonił mnie fakt, że w ostatnim czasie musiałam zmienić banery, przejmując profile po dwóch agencjach, które w zasadzie nic nie wnosiły w komunikację marki Klienta. I oczywiście na wyrost napisałam, że przy banerze na Facebooku i Linkedin musisz się „dwoić i troić”, ale chciałam podkreślić, że odpowiednie pochylenie się nad tym elementem w mediach społecznościowych, nie powinno być robione na „odwal się”. Cover Photo na Facebooku i Linkedin to sztuka i sprzedaż w jednym.

Baner na Facebooku i Linkedin — co powinno się na nim znajdować

Pomimo iż w miejsce banneru na FacebookuLinkedin wciąż wstawiane są zwykłe zdjęcia i nie jest to błędem, uważam, że to miejsce można znacznie lepiej wykorzystać. Przede wszystkim nie wstawiaj w miejsce banneru swojego logo, które (takie samo) znajduje się w zdjęciu profilowym. Być może wyda Ci się to oczywiste, ale ja w ostatnim czasie spotkałam się z takim rozwiązaniem dwa razy — stąd ta wzmianka. Przede wszystkim, jeśli jesteś świeżą marką na rynku, logo w takiej kombinacji (banner + avatar) nic mi o Tobie nie mówi. Muszę dopiero przescrollować w dół, przeczytać posty, aby dowiedzieć się, czym się zajmujesz.

1. Wykorzystaj grafikę z kluczowymi informacjami

Dzięki grafice, z zastosowaniem kluczowych informacji, które nawiązują do Twojej działalności, wykorzystujesz świetną, darmową przestrzeń, aby móc dopełnić swój ekspercki wizerunek lub poinformować, czym zajmuje się Twoja marka. Tyczy się to zarówno Facebooka, jak i Linkedin.

Typy informacji, które możesz zawrzeć w grafice:

  • Informacje o promocjach, obniżkach, rabatach,
  • Informacje o aktualnie trwających kampaniach,
  • Informacje o zbliżających się wydarzeniach (np. szkolenie, live, webinarium)
  • Informacje o premierach (np. książka, artykuł, płyta)
  • Hasła/claim marki
  • Dane teleadresowe (w tym adres www, e-mail)
  • Zwroty call to action (np. udostępnij, powiedz o tym swoim znajomym itp).

 

Oczywiście opcji jest wiele, a to, co zamieścisz na firmowym banerze, zależy również od prowadzanych przez Ciebie działań sprzedażowych. Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie baneru do odliczania końca trwającej kampanii (np. koniec sprzedaży e-booka lub kursu za X dni!).

UWAGA! Publikując banner, Facebook zamieszcza aktualność na stronie firmowej. Klikając w trzy górne kropeczki po prawej stronie postu, możesz wybrać edycję, a następnie uzupełnić jego treść.

Przykłady marek stosujących to rozwiązanie.

Marka produkt/usługa Facebook:

baner-na-facebooku-i-linkedin

Marka osobista Facebook:

Przykład marki – Linkedin:

banner-na-facebooku-i-linkedin

Marka osobista – Linkedin:

banner-na-facebooku-i-linkedin

2. Zdjęcie komplementarne z hasłem lub krótką informacją

Tego typu baner wyjaśnia na pierwszy rzut oka, czym się zajmujesz. Możemy zawrzeć w nim krótkie informacje jak claim czy adres strony internetowej. Baner pasuje do profilu Twojej działalności, nie jest przegadany, nachalny a wręcz przeciwnie. W tym przypadku możesz użyć grafiki jako uzupełnienie i doprecyzowanie swojego doświadczenia lub świadczonych usług. Zauważ, że w poniższych przykładach główną rolę odgrywa zdjęcie, które nakierowuję obserwatora na branżę, w której działa marka.

Taki baner jest bardziej ogólny i nie zmieniamy go zbyt często.

Przykłady marek stosujących to rozwiązanie.

Marka osobista na Facebooku:

Marka osobista na Linkedin:

Baner-na-Facebooku-i-Linkedin

Strona firmowa na Linkedin:

Baner-na-Facebooku-i-Linkedin

3. Zdjęcie w tle nawiązujące do Twojej działalności

Tak, jak pisałam wcześniej, zdjęcie w tle jest sposobem na pokazanie, w czym specjalizuje się Twoja marka. Takie zdjęcie sprawdzi się również w osobistych profilach na Linkedin. Specjalnie podaję to rozwiązanie jako ostatnie, ponieważ pokazuje ono, że jedynie zadbałaś o swój profil, aby był uzupełniony i estetyczny. Nie ma tutaj jednak żadnej sprzedaży, ani informacji. Działasz jedynie obrazem lub na skojarzenie. Wszystko zależy od tego, co finalnie umieścisz w tym miejscu.

Przykład marek stosujących to rozwiązanie.

Strona firmowa na Facebooku:

baner-na-facebooku-i-linkedin

Strona firmowa na Linkedin:

baner-na-facebooku-i-linkedi

Banner na Facebooku — o tym musisz wiedzieć!

Facebook przycina grafiki wedle urządzenia, na którym są wyświetlane. Oznacza to, że banner na Facebooku musisz zaprojektować w taki sposób, aby wyświetlał się poprawnie na wszystkich urządzeniach.


Na komputerach wyświetlany jest rozmiar 820 × 312 px. Publikując baner na Facebooku i oglądając go przez przeglądarkę stron www, zdjęcie wyświetli się bez przycięć. Niestety sytuacja zmieni się, gdy ten sam baner wyświetlisz na telefonie. Twoja grafika skurczy się, Facebook przytnie boki — przez co napisy będą nieczytelne. Na urządzeniach mobilnych aktualny wymiar banneru wynosi 820 × 461 px.


Jak to może wyglądać w praktyce? Spójrz na zdjęcie POGLĄDOWE. Kreski po boku symbolizują przycięcie baneru na Facebooku, wyświetlanego na telefonach. Dlatego też wszystkie napisy na banerze powinny znajdować się centralnie, na środku grafiki.

baner-na-facebooku-i-linkedi

UWAGA! Sprawdziłam szablony banerów do Facebooka w Canvie! Niektóre z szablonów nie są zaprojektowane z uwzględnieniem powyższej wytycznej. Zwracaj uwagę na to, jak grafika wygląda finalnie na laptopie, telefonie i tablecie.

Banner na Facebooka jako pokaz slajdów

Nie musisz skupiać się na jednym stałym cover photo. Wybierz opcję wyświetlania slajdów na Facebooku, aby urozmaicić swój fanpage. Pokaz slajdów jako zdjęcie w tle na Facebooku to galeria, w której zdjęcia zmieniają się w sposób automatyczny. Możesz wybrać do pięciu zdjęć, które odnoszą się do profilu Twojej działalności oraz będą skrótem najważniejszych wydarzeń w Twojej marce.

PRO TIP. Gotowe kolekcje cover photo – slajdów na Facebook znajdziesz w Canvie. Szukaj w kolekcjach pod kategorią banerów na Facebooka.

baner-na-facebooku-i-linkedi

Złote zasady przy tworzeniu baneru na Linkedin i Facebook

  • Zwracaj uwagę na odstęp napisów od brzegu grafiki. Napisy powinny być wyśrodkowane.
  • Nie stosuj na grafice za dużo tekstu. Staraj się, aby grafika nie była „przegadana” i ciężka.
  • Staraj się, aby tekst dobrze współgrał z grafiką i zdjęciem. Tekst powinien być widoczny — używaj kontrastów.
  • Stosuj maksymalnie 2-3 kolory w grafice.
  • Stosuj maksymalnie 2 fonty.
  • Używaj fontów z polskimi znakami. Staraj się, aby były czytelne. Nie nadużywaj fontów ozdobnych. Czasem mniej znaczy więcej.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up