fbpx

Budowanie marki na Instagramie. Trzy bardzo ważne wskazówki na start marki w social mediach

Budowanie marki na Instagramie to proces ciągły i wymagający bardzo dużo uwagi. Nie tylko ze względu na otaczającą konkurencję, wciąż zmieniające się trendy oraz sytuację społeczną i gospodarczą, ale przede wszystkim na obraną strategię, która nie zadziała, jeśli nie będzie odpowiadała na potrzeby klientów i odpowiednio się z nimi komunikowała. Budowanie marki na Instagramie to wyzwanie, ale także piękna i bardzo kreatywna praca.

Budowanie marki na Instagramie — od czego MUSISZ zacząć, aby to miało sens

Nie będę tutaj zbyt oryginalna, ale naprawdę jest to podstawa — określenie własnej grupy docelowej, odpowiedzenie sobie na pytanie jakie cele chcemy osiągnąć w mediach społecznościowych oraz na kluczowe „DLACZEGO” (Simon Simek, Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania) jest kluczem do stworzenia strategii komunikacji.

Podczas szkoleń, które prowadziłam z zakresu Instagrama spotykałam bardzo wiele kobiet chcących promować swoje marki na Instagramie, ale na pytanie o określenie takich podstawowych rzeczy jak oferta i grupa docelowa, nastawała cisza. A jak nie cisza to… „niby wiem, ale muszę to jeszcze przepracować”.

Od ustalenia podstaw wychodzi dalsza praca nad Instagramem. Bo wtedy łatwiej jest Ci określić:

  • Jakie są problemy grupy docelowej, czyli jakie tematy będziesz poruszać w rolkach, karuzelach i na stories.
  • Czego oczekują Twoi klienci, czyli dopasowanie oferty, która jest strzałem w dziesiątkę.
  • Jak w mediach społecznościowych komunikuje się Twoja konkurencja, aby określić własne wyróżniki. Punkt, który sprawia, że klienci chcą pracować właśnie z Tobą.
  • Jakie produkty online mają szanse sprzedać się na Instagramie — gdyż tak jak wspominałam wyżej — znasz potrzeby, problemy i zapotrzebowanie.

Budowanie marki na Instagramie to nie jest takie hop siup.

Załóżmy nawet, że powyższe punkty masz już opracowane. Super! Ale czy zastanawiałaś się, jakie cele chcesz osiągnąć w aplikacji? Co będzie warunkiem sukcesu w platformie? Ile musisz zarobić na Instagramie miesięcznie, aby powiedzieć sobie, że te działania Ci się opłacają?

Budowanie marki na Instagramie zaczynamy od nauki planowania — a wiem, że wiele początkowych biznesów ma z tym problem

W moim bezpłatnym kursie Instagramowej Aktówki skierowanej do biznesu umieściłam nagranie wyjaśniające, w jaki sposób planować content w aplikacji i jakich narzędzi używać. Celowo umieściłam całą lekcję poświęconą temu tematowi, gdyż wiem, że budowanie marki na Instagramie bez kalendarza, to po prostu przypadkowe działania, które zmierzają donikąd.

Twoim zadaniem jest poświęcenie godziny, dwóch na cotygodniowym lub comiesięcznym planowaniu contentu, który będzie:

  • Realizować założenia i cele strategiczne (ogólną strategię)
  • Odpowiadać na problemy i potrzeby odbiorców
  • Sprzedawać produkty i usługi
  • Pokazywać Twoją markę w odpowiedni sposób (ton marki, archetyp)
  • Realizować założenia komunikacyjne
  • Bawić i pokazywać ludzkie, przystępne oblicze marki

Brzmi przytłaczająco? Uwierz, wcale nie musi takie być. Wystarczy szczera chęć do pracy, do tworzenia treści, które realnie pomagają naszym przyszłym klientom i bycie sumiennym. Prokrastynacja w planowaniu contentu biznesowego to pierwszy krok do porażki — niestety.

Budowanie marki na Instagramie — jakich narzędzi używać:

  • Creator Studio — planowanie postów i filmów
  • Business Suite — planowanie relacji i postów
  • Later, Planoly — planowanie postów, opcje płatne
  • Canva — planowanie postów graficznych

Opanuj podstawy działania na Instagramie, czyli nawyk codziennej obecności

Zwłaszcza wtedy, gdy nie masz dużego budżetu na start lub dopiero raczkujesz z Instagramem, musisz sobie uświadomić, że nie ma budowania zaangażowanej społeczności bez realnego kontaktu i Twojej obecności w social mediach. Być może zatrudnisz do tego agencję marketingową, a być może to ja i mój zespół zajmiemy się komunikacją na Twoim profilu. Musisz jednak wiedzieć, że codzienne komentowanie, lajkowanie i wysyłanie wiadomości prywatnych jest na miarę złota.

3 proste powody, dlaczego powinnaś pamiętać o aktywności:

  • Na Instagramie nic nie dzieje się samo. Nie zbudujesz rozpoznawalnej marki, która angażuje społeczność bez interakcji. Każdego dnia wykonaj minimalną aktywność na profilu. Chcesz, aby inni angażowali się w Twój brand — Ty również daj innym to samo. Po prostu bądź zaangażowana.
  • Na Instagramie funkcjonuje dobra praktyka, czyli ZŁOTA GODZINA PUBLIKACJI. 20-30 minut przed i po własnej publikacji zaczynamy komentować i lajkować inne profile. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że profil skomentowany wróci na naszą NOWĄ publikację i zrobi to samo. Pamiętaj, że każdy zapis, udostępnienie i komentarz świeżego zdjęcia, dobrze wpływa na algorytm i zasięgi.
  • Budowanie marki na Instagramie nie obeszłoby się również od znajomości tego, co dzieje się na Instagramie. Musisz tam być, aby łapać nowe trendy, poznawać swoich klientów, tworzyć profil autentyczny i spójny. Zaangażuj się!

Czy te trzy wskazówki wystarczą, aby budowanie marki na Instagramie szło jak po maśle

Niestety nie, ale jest to bardzo dobry start. Zamiast zajmować się czytaniem stosu informacji, jak dodawać hashtagi na Instagramie skup się na podstawach — czyli punkcie pierwszym. Zamiast szukać wiecznie wymówek, że nie masz czasu na kreowanie własnego biznesu w mediach społecznościowych — pokonaj prokrastynację i wykonaj punkt drugi. A jeśli nie chcesz tego robić sama, poproś mnie o pomoc. Gdy zadbasz o kalendarz publikacji, grupę docelową, opinie i ofertę zacznij realnie działać na Instagramie — punkt trzeci.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up