fbpx

Dark post na Facebooku – targetowanie organiczne

Dark post na Facebooku to po prostu wpis, który nie jest widoczny dla wszystkich fanów Twojego fanpage. Post taki możemy podzielić na wpis organiczny oraz kreację reklamową. Dark post to wpis, który zazwyczaj jest tworzony z poziomu Menadżera Reklam Facebooka — po zasileniu odpowiednią kwotą, wyświetla się osobom, do których kierujemy reklamę — kreacja nie jest widoczna na głównej stronie fanpage. Dark posty możemy jednak tworzyć, bez ich reklamowania — organicznie. Powiem Ci, jak to zrobić 😉

Organiczny dark post na Facebooku — co to jest

Organiczny dark post na Facebooku to wpis, który publikujemy z poziomy Studio Creator. Wpis ten pojawia się na naszym fanpage, jednak (tak jak pisałam wcześniej) jest on widoczny tylko dla wybranej liczby osób.

Przykład? Załóżmy, że działamy w branży budowlanej. Odbiorcami naszych produktów są zarówno architekci, projektanci, inwestorzy i automatycy. Inaczej mówiąc — wszystkie te osoby, które mogą być zainteresowane naszymi produktami, ale pod kątem ich specjalizacji, nieco inaczej 😉 Zbliża się dzień automatyka, dlatego to właśnie dla tej grupy zorganizujesz specjalne webinarium szkoleniowe. Szkolenie jest skierowane do studentów, którzy dopiero poznają tajniki automatyki. W tym celu możesz posłużyć się dark postem — wpisem, który będzie skierowany tylko do tej grupy. Projektant, architekt i każda niezainteresowana tematem osoba, która będzie mieć styczność z Twoim fanpagem — nie zobaczy tego postu. Dark post zobaczy grupa odbiorców, do których wpis został skierowany.

Jak opublikować organiczny dark post na Facebooku – instrukcja krok po kroku

  1. W ustawieniach naszej strony przechodzimy do zakładki „Grupa odbiorców aktualności i widoczność postów”. Zakładka ta odpowiada za zawężenie potencjalnej grupy odbiorców aktualności i ograniczenie widoczności postów.

dark-post-na-facebooku

2. Zaznaczamy pole „Zezwól na wybór grupy odbiorców aktualności oraz korzystanie z opcji widoczności postów dla tej strony” i zapisujemy zmiany.

dark-post-na-facebooku

dark-post-na-facebooku

3. Teraz możemy opublikować organiczny dark post na Facebooku. W tym celu przechodzimy do Studio Creator. W polu publikacji postu pojawią nam się specjalne opcje targetowania.

dark-post-na-facebooku

W tej zakładce możemy ograniczyć grupę odbiorców po wieku, lokalizacji i języku, którym mówią.

dark-post-na-facebooku

Możemy również targetować post organiczny w aktualnościach po konkretnych zainteresowaniach.

dark-post-na-facebooku

Ustawiając preferowaną grupę odbiorców postu masz pewność, że to właśnie tej grupie (spełniającej kryteria) wyświetli się publikowany wpis. Jeśli Twoja oferta jest tylko dla osób mieszkających we Wrocławiu — wpis pojawi się właśnie tym osobom — nie zaś innym użytkownikom.

W jakich sytuacjach warto używać organicznych dark postów na Facebooku

Dark post znajdzie zastosowanie w wielu branżach. Gabinety medyczne mogą publikować ogłoszenia do wybranych pacjentów, właśnie za pomocą dark postów. Sieci restauracyjne planujące dzień otwarty w jednej z swoich lokalizacji, mogą skierować dark post do osób, które mieszkają w jej otoczeniu — nie zaś do wszystkich fanów fanpage.

Możliwości wykorzystania darj postów jest bardzo wiele i często zależy od kreatywności osoby, która zarządza profilem.

Najczęstsze wykorzystanie dark posta na Facebooku:

  • Informacja o otwarciu nowego sklepu
  • Informacjo o promocji
  • Informacja o nowym produkcie
  • Zaproszenia na wydarzenia
  • Informacje na temat godzin otwarcia danego obiektu

dark-post

 

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up