fbpx

Gry na Instastory. Jak wykorzystać aplikację GIPHY w grach na Instagramie

Instagram jest pełen możliwości. Gry na Instastory to jeden z elementów generujących wysokie zaangażowanie w relacjach. Można je tworzyć jako statyczne obrazy, animowane rozgrywki a nawet angażujące i szybkie promocje, które przyciągną do nas klientów. Gry na Instastory mogą pomóc Ci w tworzeniu ciekawych historii. Dziś pokażę, jak wykorzystać zasoby Instagrama do tworzenia ciekawych gier na Instastory.

Gry na Instastory — jakie możliwości daje nam aplikacja GIPHY

Od czasu kiedy społeczność nauczyła się tworzyć własne, spersonalizowane naklejki na Instagramie, dość rzadko widzę wykorzystanie elementów aplikacji GIPHY w relacjach. Dzieje się tak za sprawą obniżonej jakości tych elementów oraz… ograniczonego wyszukiwania. Tak! Też kiedyś myślałam, że ta apka udostępnia w Instastory wiele propozycji na każdy temat, jednak tak nie jest.

Dowód? Pobierz aplikację GIPHY na swój telefon, odnajdź zakładkę Stickers i wpisz wybrane przez siebie hasło. W aplikacji znajduje się znacznie więcej elementów, które ostatecznie nie są udostępniane w wyszukiwarce Instastory.


W tej części pokażę Ci, jak możesz wykorzystywać animowane elementy w grach na Instastory, z zastrzeżeniem, że nie zawsze polecam to rozwiązanie.


Animacje pobrane z GIPHY skracają czas tworzenia gry na Instastory, jednak tylko wtedy, gdy naprawdę szybko znajdziesz interesujący Cię element. Element ten musi być również pozbawiony zbytecznych animacji współtowarzyszących, takich jak napisy, przejścia itp. Dodatkowo po jego pobraniu należy sprawdzić jego jakość — bo z tym też bywa różnie.Nie wyklucza to jednak tworzenia ciekawych animacji z GIPHY – o czym przekonasz się zaraz.

Jak animować gry na Instagramie – ruchome elementy

Gry na Instatsory muszą być zrozumiałe, czytelne i proste. Dlatego też zaproponowane przeze mnie pomysły spełniają wszystkie te trzy kryteria. Jak zatem animować gry poprzez GIPHY? Dodając gotowe elementy z GIPHY do swojej relacji. Wtedy najczęściej gry będą się ograniczać do zrzutu ekranu, jednak cały scenariusz gry wymyślisz Ty.


Nie będziesz musiała sama animować elementów w aplikacjach InShot czy CupCut, a jedynie wybierzesz potrzebny element z dostępnych w aplikacji.

Przyjrzyj się grze, którą zrobiłam dla pizzerii. Zamiast układać smaki z karty, a później animować pizzę, aby mogła się ona kręcić, mogę odnależć pizzę w GIPHY i wkleić ją do gotowego Instastory.


W GIPHY elementy zazwyczaj opierają się na ruchu okrężnym.


Przykładem takiej gry będzie gra w z piłeczką w kręcącym się kole. Kto chociaż raz był w kasynie, kojarzy tę grę. Jak ją przygotowałam?


Zaprojektowałam wcześniej tło, następnie wczytałam je do Instastory i w naklejce GIPHY wpisałam „Casino”.

Zobaczyłam wiele animacji, które mogłam zapisać w Instastory jako element gry.
W tym przypadku piłeczka pędziła po kole ruletki. Zadaniem użytkownika było wykonanie zdjęcia. Dzięki temu mógł się przekonać, jaki uzyskał wynik i czy był on lepszy od mojego.


Czasami się zdarza, że animacje zawierają jakieś zbędne napisy (nie mówię tutaj o logo marek – tych nie edytujemy!). W takim wypadku warto pobrać GIF-a na swój telefon już wklejonego na Instastory i edytować go w InShocie.

Przykład gry wykonanej na bazie GIPHY

Gry na Instastory. Na jakie elementy w GIPHY warto zwrócić uwagę?

⦁ Gotowe gry z liczbami i kolorami (użyj frazy takiej jak „casino”, „koło” oraz inne związane z Twoją branżą).

⦁ Wszystkie kręcące się elementy, które posłużą Ci jako wskaźnik do losowania.

⦁ Wszystkie upadające elementy – takie elementy możesz przyśpieszyć w swoim Instastory, a głównym zadaniem będzie „uchwycenie” konkretnej liczby spadających elementów.

⦁ Zegary i czasomierze

GIF-y, które można w całości opublikować jako grę

Aplikacja GIPHY daje nam jeszcze więcej możliwości — nie tylko te, które opisałam powyżej. Przeglądając GIPHY, wiele razy natknęłam się na naprawdę świetne animacje, które w całości i bez poprawiania mogłabym wykorzystać jako grę na Instastory. Teraz udowodnię Ci, że do zrobienia gry na Instastory potrzeba jedynie pomysłu 🙂

Zerknij na elementy poniżej.

Pierwszą animację możemy lekko rozbudować. Do Story dodamy własne, angielskie opisy emocji, natomiast followers musi zatrzymać Instastory w momencie, w którym każde słowo będzie odpowiadało mince z emoji.
To doskonały sposób na szybką powtórkę słówek!

Animację z lakierem do paznokci możemy wykorzystać w salonie manicure. Ja ubrałabym ją w słowa: „Zatrzymaj relację i wybierz kolor dla siebie”.

Teraz weźmy na tapetę trzecią animację. W tej grze umieszczonej w Instastory dodaję napis lub rozrzucone literki na brązowym polu. Zadaniem followersa jest wykonanie print screena w odpowiednim czasie i odgadnięcie hasła.

Pamiętaj, że to tylko przykłady i masz dużo więcej możliwości. Ogranicza Cię jedynie kreatywność.

Wszystkie przykłady pochodzą z mojego Instagrama.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up