fbpx

Hashtagi na Instagramie. Wszystko co powinnaś wiedzieć

Dzisiaj temat rzeka ale przecież nie ma takiej rzeki, której nie można przepłynąć! Jak hashtagować na Instagramie, aby jak największa liczba osób zobaczyła nasz post? Nie będę owijać w bawełnę! Chcesz wypromować swój IG, musisz zadbać o hashtagi na Instagramie. A ja, powiem Ci jak to zrobić.

Jak dodawać hashtagi na Instagramie?

Hashtagi  na Instagramie wpisujemy zawsze w opisie pod zdjęciem (maksymalnie 30 szt). Jeśli dodałaś długi opis, hashtagi możesz wpisać w komentarzu. Tutaj jednak musisz pamiętać, aby zrobić to w pierwszych sekundach, zaraz po dodaniu posta. Dlaczego? Im dłużej zwlekasz, tym gorzej dla zasięgów Twoich publikacji. Twoje zdjęcie spadnie niżej w wyświetlaniach (pod danym hashtagiem), a co za tym idzie – zmniejszysz jego zasięg. Domyślnie hashtagi na Instagramie mają opisywać zdjęcie, a właściwie to, co na nim się znajduje. Robot Instagrama sprawdza, czy hashtagi są poprawne i czy rzeczywiście opisują zdjęcie. Już dzisiaj algorytm potrafi bardzo dokładnie wskazać co jest na zdjęciu i skwalifikować jego jakość. I tutaj lepiej, aby nie ponosiła nas fantazja, gdy kota zaczniemy opisywać psem albo co gorsza użyjemy bardzo popularnego hashtagu, jakim jest #kot. Dlaczego? O tym za chwilkę 🙂

Popularne hashtagi na Instagramie, czy warto ich używać?

Hashtagi na Instagramie możemy podzielić według grup tematycznych oraz wielkości. Warto zwrócić uwagę, jak wielkich używamy hastagów. Najlepszą praktyką jest dodwanie hashtagów od 2 do 50 tys. Dodając najbardziej popularne hashtagi ryzykujemy, że nasze zdjęcie dosłownie zginie w milionach innych zdjęć, otagowanych tym samym hashtagiem. Dla przykładu #sukienka posiada ponad pół miliona zdjęć. Gdy użyjemy tego hashtaga, nasze zdjęcie szybko zniknie w wyświetleniach. Dodając hashtag mniej popularny (z niską liczbą wyświetleń), nasze zdjęcie będzie dłużej widoczne na tablicy wyświetleń pod hashtagiem.

Zdradzę Ci 3 wskazówki, którymi zawsze się trzymaj przy ustalaniu hashtagów:

  • Dokładnie opisuj to co jest na zdjęciu. Zrób taki test: wpisz w wyszukiwarce Instagrama #czerwonasukienka. Jak tylko pojawią się zdjęcia od razu będziesz wiedzieć o czym mówię: Instagram DOKŁADNIE sprawdza co jest na zdjęciu i je kategoryzuje. Zauważ, że na zdjęciach są tylko czerwone sukienki. Rzadko zdarza się, aby algorytm wyrzucał najpopularniejsze zdjęcia pod danym hashtagiem, które nie mają nic z nim wspólnego. Dlatego, jeśli opiszesz zdjęcie niepoprawnie, algorytm wyczuje to i zmniejszy zasięgi Twojego posta.

 

  • Opisuj maksymalnie trzy motywy przewodnie ze zdjęcia. Co to właściwie oznacza? Musisz trzymać się tematu publikowanej fotografii. Zrobiłaś piękne zdjęcie na wakacjach w Grecji? Dokładnie opisz trzy rzeczy, które się na nim znajdują. Najprawdopodobniej będziesz to Ty (dziewczyna, chłopak), natura, podróż. Robisz zdjęcia modowe na ulicach Twojego miasta? Może dobre kategorie hashtagów to: miasto, moda, inspiracja. To Ty wybierasz co opisujesz, ważne jest jedynie abyś nie przesadziła z różnorodnością. Trzymaj się motywu przewodniego.

 

  • Dobieraj hashtagi do wielkości konta. To jest bardzo ważny punkt. Masz małe konto i liczba Twoich obserwujących nie przekracza 2-3 tysięcy followersów? NIE UŻYWAJ dużych hashtagów. Jeśli Twoje konto ma do 5 tysięcy followersów używaj tych znaczników, które w wyszukiwarce pojawiły się do 50 tyś razy. Jeśli Twoje konto ma prawie 10 tyś followersów, użyj w większości hashtagów do 50 tyś wyświetleń i do 5 szt hashtagów użytych do 150 tyś razy. Popularne hashtagi użyte pod zdjęciem spowodują, że Twoje zdjęcie dosłownie zginie w wynikach wyszukiwania. Nie baw się w to.

hashtagi na Instagramie

Hashtagi na Instagramie, jak ich szukać?

Załóżmy, że chcesz dodać na swoją tablicę zdjęcie z pancakes, którego ostatnio jadłaś na spotkaniu z koleżanką. Pierwsze, co przychodzi Ci na myśl, to po prostu wpisanie #pancakes pod zdjęciem. Zanim jednak to zrobisz, upewnij się jaka jest liczba postów z tym hashtagiem. Wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz swój hashtag. Oto rezultat. Twój hashtag pojawił się aż 9,3 mln razy! Wiesz już po tej liczbie, że jeśli użyjesz tego hashtaga, Twoje zdjęcie dosłownie zniknie w wyszukiwarce, przez co będziesz mniej widoczna.

W górnym pasku Instagram proponuje Ci powiązane hashtagi. Ja kliknęłam w te poniżej. Jak widzisz, używając hashtagów mniej popularnych, masz większe szanse, aby inni użytkownicy wyświetlili Twojego zdjęcie. Oczywiście opisując zdjęcie Pancakesów, nie możesz poprzestać jedynie na angielskich hashtagach. Jeśli Twoimi odbiorcami są głównie Polacy, używaj w większości hastagów po polsku.

hashtagi na Instagramie

Hashtagi na Instagramie, moje rady:

  • Nigdy nie używaj tylko zbyt małych hashtagów. Czyli takich, które mają po ledwo kilka, kilkanaście wyświetleń.
  • Nigdy nie używaj tylko zbyt dużych hashtagów. Czyli takich, które mają po kilkanaście tysięcy lub milionów wyświetleń.
  • Przygotuj sobie własną paczkę hashtagów. Zbadaj je na Instagramie i używaj pod zdjęciami. Oczywiście, nigdy nie używaj ciągle tej samej paczki. Mieszaj je i wymieniaj.
  • Używaj hashtagów w przedziale do 50 tyś postów. To dobra liczba, na zaistnienie w tablicy wyszukiwania.
  • Dokładnie opisuj zdjęcia. Dzięki temu Instagram będzie promować Twoje zdjęcie.

Chcesz wiedzieć więcej o hashtagach na Insta?

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up