fbpx

Jak korzystać z Google Trends? To nie takie trudne!

Co to jest Google Trends? To inteligentne narzędzie pozwoli nam zbadać zainteresowanie daną frazą, tworzyć lepsze treści pod SEO i pisać teksty, które pokochają wyszukiwarki. Najpopularniejsze tematy w sieci w jednym miejscu i za pomocą jednego kliknięcia. Jak wyszukiwać angażujące tematy i analizować dane z narzędzia Google’a?

Google Trends to przyjaciel każdego dobrego copywritera, specjalisty SEO i dziennikarza. Jeśli zależy Ci na tworzeniu popularnych i chętnie czytanych tekstów, powinnaś zaznajomić się z tym narzędziem. Google Trends pozwala nam szybko reagować na rosnące zapotrzebowania. Dostarczy nam rzetelnych informacji dotyczących najnowszych trendów w wyszukiwarkach oraz tematów, które warto poruszyć. Dzięki temu możesz wstrzelić się w niszę i uzyskać duże grono czytelników.

Dlaczego powinnaś korzystać z Google Trends?

Wyszukiwarka Google Trends generuje miliony zapytań każdego dnia. Narzędzie jest zbiorem haseł, które możemy analizować pod różnym kątem publikacji. Prowadząc biznes, bloga lub stronę internetową, jesteśmy zmuszeni, aby nasza działalność była widoczna w internecie. Google Trends pozwala poznać nam odpowiadać na rosnące zapytania użytkowników, a tym samym:

  • lepiej trafiać ze swoim przekazem do klientów,
  • tworzyć lepsze treści pod kątem SEO,
  • zweryfikować pomysły biznesowe,
  • tworzyć lepsze oferty handlowe, z uwzględnieniem wątpliwości i zapytań klientów,
  • wyszukiwać nisze dla swojej działalności,
  • uzyskać większą liczbę informacji na temat branży oraz produktów,
  • dostosować kampanie Google Ads,
  • wybrać lepsze słowa kluczowe w przypadku synonimów,
  • znaleźć lepsze tematy na strony internetowe, blogi.

Badane przez nas frazy możemy porównywać za pomocą różnych wytycznych:

  • region (Polska, Włochy, USA),
  • czas (12 h, tydzień, rok),
  • kategoria tematyczna,
  • miejsce wyszukiwania frazy (Youtube, Obrazy Google),
  • mniejsze regiony (miasta, województwa).

Czym różni się Planer słów kluczowych od Google Trends?

Planer słów kluczowych bada popularność fraz w danym okresie. Narzędziem, którego używam i które polecam do badania słów kluczowych, jest Keywordtool. Pisząc tekst na stronę internetową, wpisuję przykładową frazę w wyszukiwarce. Narzędzie pokazuje mi najpopularniejsze propozycje słów kluczowych, kombinacje i zapytania do Google’a. Dzięki temu mogę zaplanować słowa kluczowe, które będę używać w tekście, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w Internecie.

Zadaniem Google Trends jest ukazanie wzrostu popularności danego tematu generowanego przez użytkowników w ujęciu czasowym i w danej lokalizacji. Dzięki temu możemy sprawdzić, kiedy dana fraza cieszyła się wysoką popularnością. Na przykład po wpisaniu do wyszukiwarki hasła: „ćwiczenia na brzuch” widzimy zainteresowanie tematem w ujęciu czasowym – rocznym – dla naszego kraju. Wykres ukazuje, jak często internauci z całej Polski wpisywali to hasło do wyszukiwarki przez ostatnie 12 miesięcy.

Analiza tematów w Google

Jak widać na wykresie, najwyższa częstotliwość wyszukiwań przypadła wzrasta od 16 stycznia 2019 roku. Można przypuszczać, że jest to spowodowane postanowieniami noworocznymi. Częstotliwość wyszukiwań w Internecie przyjmuje niższe wartości początkiem jesieni.

Jak czytać dane w Google Trends?

Dane na wykresach w narzędziu Google’a są normalizowane. To oznacza, że najwyższa liczba zapytań internautów na dany temat, w danym czasie i w określonym regionie, zawsze będzie miała wartość 100. Dane na wykresie będą się wahać od 0 do 100. Dni, w których hasło było wyszukiwane rzadziej, będą przyjmować niższe wyniki. Najeżdżając myszką na wykres, możemy zauważyć, że w okresie 13–19 stycznia nastąpił spadek zapytań do 85, po czym na przełomie stycznia i lutego wzrósł do 97.

Wniosek: Polacy szukają ćwiczeń na brzuch w początkowych miesiącach roku, z naciskiem na pierwsze tygodnie. Dzięki temu możemy trafnie określić, kiedy powinniśmy publikować nasze teksty. Na początku roku teksty dotyczące wspomnianego tematu cieszyć się będą wysoką popularnością.

Jak porównać popularność fraz w różnych lokalizacjach?

W wyszukiwarce Google Trends mamy możliwość porównania popularności frazy na podstawie lokalizacji. Ja do swojego przykładu użyłam Wielkiej Brytanii. Narzędzie wygenerowało osobno wyniki dla Polski i Wielkiej Brytanii; dzięki temu możemy zauważyć dużą rozbieżność względem frazy „ćwiczenia na brzuch”. Brytyjczycy, jak pokazuje wykres, nie interesują się ćwiczeniami na tę partię ciała tak, jak osoby mieszkające w Polsce. Jednak najwyższy przyrost wyszukiwań frazy w brytyjskim internecie również przypada na 6–12 stycznia. Widać natomiast, że zainteresowanie tematem jest stałe.

Wyszukiwanie tematów w Google

Google Trends

Jak korzystać z Google Trends – wyszukiwanie po tematach

Google Trends to inteligentne narzędzie, które dopasuje wpisaną przez nas frazę do jej synonimu lub odszuka frazy zgodne z poszukiwanym przez nas tematem. Jak to się dzieje? Gdy w wyszukiwarkę wpiszemy słowo „pióro”, Google sam podpowie podobnie brzmiące tematy. I tak w zestawieniu mamy np. pióro Parker, pióro sowy (ptaka). Wyszukiwarka pokazuje również wyniki dla zapytań obrazów i Youtube’a.

Podobne zapytania zyskujące popularność w obrębie frazy „ćwiczenia na brzuch” to:

Google Trends

W najniższej sekcji Google Trends mamy dwie tabele. Są to „podobne tematy” oraz „podobne pytania”. Pierwsze z nich (podobne tematy) są zbieżne z hasłem frazy. Podobne tematy, które występują blisko, to szpagat, guma, zumba itp. Druga kolumna (podobne zapytania) dostarcza nam wiedzy na temat rosnącego zainteresowania zapytaniami podobnymi do kluczowej frazy. Tak więc, jak widać na powyższym przykładzie, wraz ze wzrostowym zainteresowaniem ćwiczeniami na brzuch internatów interesuje również to, jak szybko schudnąć i czy ćwiczenia obciążają kręgosłup. Obie kolumny pomogą copywriterowi na dobranie popularnych tematów, które zwiększą ruch na stronie. Podobne zapytania mogą być wykorzystane w tekście jako wątki do omówienia.

Tematy, które interesują świat

Na pewno interesują nas tematy, które aktualnie cieszą się dużym zainteresowaniem publicznym. W tym celu narzędzie Google’a przygotowało dla nas zestawienie takich tematów, sklasyfikowane po lokalizacji oraz według godziny.

  • Możemy skorzystać z najpopularniejszych wyszukiwań z menu na głównej stronie Google Trends (aktualizowane co godzinę). W tym przypadku możemy porównać hasła między sobą. I tak na przykład Taylor Swift była częściej wyszukiwana niż Kim Kardashian.

Popularne tematy w Google

Google Trends

  • Drugim sposobem na odnalezienie popularnych tematów jest sama wyszukiwarka Google. Gdy wpiszemy interesującą nas frazę w puste pole, wyszukiwarka sama zaproponuje często pojawiające się zapytania dotyczące danego tematu. Na przykład po wpisaniu słów „Jak zrobić…” wyszukiwarka wylosuje nam najbardziej popularne frazy wpisywane przez użytkowników.

Zobacz także: 11 przykazań dobrego newslettera czyli email marketing w praktyce

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up