Jak pisać posty na Instagramie, aby skutecznie przyciągać nowych obserwujących, a obserwujących przemieniać w klientów? Myślę, że wiele z Was zadaje sobie to pytanie. Tworząc biznes na Instagramie nie mamy czasu na produkcje treści, która nie spełnia żadnej roli. Content ma czemuś służyć — w Twoim przypadku, celom biznesowym. Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy pisaniu postów na Instagram.
Jak pisać posty na Instagram? Albo inaczej! Najpierw zastanówmy się, czego NIE ROBIĆ
Im bardziej chwytliwa i wartościowa treść, tym więcej reakcji pod publikacjami. Na reakcje składają się przede wszystkim polubienia, komentarze, zapisy i udostępnienia. Jednak, aby je uzyskać Twoja treść musi być dopracowana.
Sprawdź, JAKIE TREŚCI NIE GENERUJĄ KOMENTARZY I REAKCJI ODBIORCÓW:
- Post jest poprawny, a informacja na tyle dobrze opracowana, że nie wymaga żadnych dodatkowych komentarzy. Na temat publikacji nie da się powiedzieć nic więcej oprócz: „Tak jest, właśnie tak jak napisano”.
- Post nie ma sensu, dlatego nikt nie chce marnować swojej energii i czasu, (którego i tak może mieć mało), by na ten fakt wskazać. Ten post może być szkodliwy dla twórcy i marki.
- Z jakichś przyczyn nikt nie czyta posta. Sprawdź swoje dotarcie, aktywność i wszelkie sprawy techniczne. Jeśli zasięg jest słaby, zastanów się nad sposobami jego zwiększenia.
- Nikt nie zrozumiał posta, ale z jakichś przyczyn nie prosi o wyjaśnienie. Takie sytuacje zdarzają się, kiedy przedobrzymy w publikacji. Post jest zbyt ambitny, naukowy 😉 Niewiele jest chętnych, którzy odważą się pozostawić jakiekolwiek pytanie.
- Z jakichś przyczyn post nikogo nie obchodzi. Dzieje się tak, kiedy wybraliśmy ZŁY temat. Treść nie jest dopasowana do odbiorcy.
Jak pisać posty na Instagram, aby generowały ruch i sprzedaż
KARUZLELE
W tym momencie na Instagramie najlepiej sprawdzają się karuzele. Osobiście uruchamiam reklamy dla moich Klientów i obserwuję, iż dobra, merytoryczna i przemyślana karuzela potrafi zdziałać cuda. Karuzele również są częściej zapisywane przez użytkowników i bardziej angażujące, niż zwykły post.
Na co zwrócić uwagę pisząc karuzelę:
- Teksty w karuzeli powinny być zwięzłe i trafiające w punkt. Nie rozpisujemy się tutaj na milion pobocznych wątków. Im więcej tekstu bym gorzej.
- Skuteczna karuzela to zdjęcie lub grafika z napisem. Pamiętaj o tym zwłaszcza w kontekście reklam. Reklama z napisem zwiększa jej skuteczność.
- Ostatni slajd w karuzeli pozostaw na prezentację siebie, swojej oferty lub lead magnetu. Oczywiście, jeśli chcesz prowadzić Instagrama na serio, a nie dla zabawy.
- Umieść w swoich karuzelach dzwoneczek, jako zachętę do włączenia powiadomień o nowych postach na profilu oraz symbol zapisu, aby skłonić użytkowników do zachowania publikacji na później.
POSTY PISANE
- Masz aż 2200 znaków, w których możesz napisać naprawdę bardzo wiele. Pamiętaj jednak, aby ułatwić czytelnikom przyswajanie tekstów, oddziel je spacjami oraz używaj emotikon.
- Pamiętaj, że użytkownicy są przyzwyczajeni do tzw. Snak contentu, czyli szybkich treści. Lanie wody w postach na Instagramie to strata czasu zarówno Twojego, jak i Twoich odbiorców. Zamieniaj dłuższe formy w krótsze sformułowania, kasuj zdania, które nic nie wnoszą.
- Pierwsze zdanie (100 znaków) odpowiadają dwóm linijkom, które wyświetlą się pod zdjęciem na Instagramie. Gdy przewijasz aktualności osób, które obserwujesz widzisz tylko kilka pierwszych słów. One są najważniejsze. Dlatego tutaj używamy mocnego pytania, tytułu! To one mają zachęcać do rozwinięcia i przeczytania treści posta.
- Używaj zwrotów: „uwaga”, „nowość”, „wow”…
- Najważniejsze informacje w poście zamieszczamy zawsze na początku.
- Każdy post na Instagramie powinien być zakończony wyraźnym CTA! Call to action – wezwanie do działania to np.
Skomentuj ten post, aby otrzymać dostęp do mojego nowego e-booka.
Oglądnij moje dzisiejsze story, aby otrzymać link do zapisu na warsztat.
Napisz, co dziś spotkało Cię ciekawego w pracy.
- Stosuj się do zasad storytellingu. Opowiadanie historii naprawdę działa. Zabierz swojego obserwatora do swojego świata. Używaj porównań, baw się językiem — byle bez przesady.
- POSTY POWINNY DAWAĆ ODBIORCOM WARTOŚĆ. Gdy napiszesz swój post zadaj sobie pytanie: co uzyska mój klient po przeczytaniu tej publikacji? Jaką wartość wyniesie z posta?
- Zwracaj się na TY! Instagram to nie Linkedin. Tutaj każdy mówi sobie na TY i nikt się nie obraża. To medium społecznościowe a nie sala rozpraw 😊
INSTAGRAM REELS
Rolki w swoim założeniu mają być krótkie i angażujące. Tutaj nie ma czasu na rozwlekanie tematu. Im dłuższy czas wyświetlania filmu na Instagram Reels, tym więcej wyświetleń. Jakich zatem trzymać się zasad?
- Filmik powinien trwać maksymalnie 30 – 40 sekund.
- Mocne pytanie na początek.
- Zachęta do obserwacji profilu.
- Napisy dla osób nie korzystających z dźwięków.
- Krótki opis, CTA, pytanie pod rolką na Instagramie.
- Kilka kluczowych hashtagów.
- Okładka z dużym napisem na siatkę feed na Instagramie.
Jak pisać posty na Instagram, aby inni chcieli czytać
W każdym typie publikacji warto używać słów neonów. Te słowa wyciskają z nas emocje, potrząsają nami i szarpią za serce. Zwracają naszą uwagę a zastosowanie ich na początku wypowiedzi potęguje szanse na skonsumowanie treści przez odbiorcę. Jak pisać posty na Instagram, aby jak najdłużej zatrzymać odbiorcę na naszej publikacji? Używaj:
- Słów banknotów np. nagroda, najlepiej, największe, niedrogi, ogromny, okazja, oszczędności, oszczędny, pieniądze.
- Słów panikarzy np. czaić się, do niczego, druzgocący, fatalny, masakra, głupi, gnić.
- Słów ładowarek np. oszałamiający, otwierający oczy, podnoszący na duchu, radosny, rozkoszny, sensacyjny.
- Słów sztylet np. arogancki, bezwzględny, bzdura, huczny.
Gdy już napiszesz posta na Instagram, sprawdź poniższą checklistę
Mój post zawiera:
- Intrygujące dwa pierwsze wiersze
- Mocne pytanie na początek
- Najważniejsze informacje na samej górze
- Wezwanie do działania
- Przypomnienie o zapisie postu oraz włączeniu powiadomień o nowych publikacjach
- Duże, wyraźne litery w karuzelach
- Napis na grafice
- Całość wnosi wartość do życia odbiorcy
- Całość jest pozbawiona zdań nic nie wnoszących
- Post posiada odpowiednie hashtagi i lokalizację