Pracując z moimi klientami i patrząc na media społecznościowe całościowo, często zauważam ten sam błąd: brak łączności pomiędzy poszczególnymi platformami mediów społecznościowych. Mowa tutaj oczywiście o promocji jednego kanału w drugim. W jaki sposób możesz promować swojego Instagrama w innych mediach społecznościowych? Co zrobić, aby zwiększyć zasięgi swoich postów?
Jak promować swojego Instagrama — czego nie możesz robić na pewno
Specjalnie podaję te informacje na początku artykułu, aby osoby początkujące były świadome dwóch czyhających na nich pułapek. Jak promować swojego Instagrama, to nie poprzez wątpliwe współprace i sztuczne nabijanie zasięgów.
Nie dołączaj do grup na Facebooku typu „Follow za follow Instagram”. Wiele osób na tych grupach żeruje na naiwności użytkowników, aby dostać bezpłatne obserwacje, które w rzeczywistości są niewiele warte. To wielotysięczne grupy, które zazwyczaj charakteryzują się niskim zaangażowaniem i skutecznością.
Nie dołączaj do grupek wsparcia. Znajdują się w nich osoby, które wzajemnie komentują sobie zdjęcia na Instagramie, celem zwiększenia zasięgów. Takie praktyki mogą Ci przynieść więcej szkód niż korzyści.
Jak promować swojego Instagrama, gdy wiesz jak już działać i opanowałaś podstawy
Promowanie swojego Instagrama to działanie, które nie może być robione „ad hoc”. Doraźnie nigdy nie zbudujesz super społeczności, która z zaangażowaniem będzie śledzić Twoje poczynania. Niezależnie na jakim stopniu zaawansowania jesteś, tagi pod zdjęciami (hashtagi), geolokalizacja i oznaczenia na zdjęciach to podstawa. Gdy nie używasz hashtagów (pasujące do zdjęcia i tematyki posta znaczniki), nie dajesz możliwości innym, aby znaleźli Cię w wynikach wyszukiwania.
Hashtagi i lokalizacja działają jak szufladki. Gdy szukasz nowej, fajnej restauracji na wieczór, możesz wpisać w wyszukiwarce np. #restauracjakraków. W ten sposób trafisz do polecanych miejsc przez użytkowników. Od razu zweryfikujesz czy dany lokal Ci odpowiada. Pomijanie hashtagów w publikacjach to błąd. Odpowiedni ich dobór to lekcja, którą po prostu trzeba przerobić.
Jak promować swojego Instagrama, aby jak najwięcej osób zobaczyło Twoje działania? Musisz dać się znaleźć na Instagramie! Jak to zrobić? Popatrz, gdzie jaką drogę musi przebyć odbiorca, aby do Ciebie dotrzeć.
- Odbiorca zobaczy Twój post w karcie Eksploruj, kliknie w publikacje i pozna Cię bliżej. Jeśli jednak chcesz trafić do tej zacnej zakładki, musisz pokazać Instagramowi, że warto (tworzyć merytoryczne, atrakcyjne z punktu widzenia użytkowników treści).
- Odbiorca kliknie w polecenie Twojego profilu na story, oznakowanie w poście lub komentarzu. Chcąc nie chcąc, o polecenia trzeba dbać. Działają jak metro — zawiozą Cię szybko do celu.
- Ktoś przeczyta Twój komentarz i chcąc zobaczyć, która to babeczka tak fajnie pisze, sprawdzi Twój profil. Wniosek? Warto pisać merytoryczne, ciekawe i dłuższe komentarze.
- Twój klient trafi do Ciebie z wigetów, banerów i linków na stronach www i social mediach. Dlatego właśnie powinnaś dbać o swoją rozpoznawalność i linkować do siebie, jak tylko się da.
- Może być też tak, że to TY kogoś otagujesz w poście lub story. Nie taguj jednak masowo nieznajomych Ci osób. Takie oznaczenia bywają krępujące i nie są dobrym zwyczajem.
- Zostały nam jeszcze prywatne wiadomości i spotkania na żywo. W tym przypadku możesz do kogoś napisać i zadbać o bliższe relacje (działają najlepiej) lub ktoś po prostu zobaczy Cię na merytorycznym live — i tu porwiesz go za serducho.

Jak promować swojego Instagrama dzięki dwóm ciekawym, przełomowym funkcjom
Nit nie powiedział, że promowanie własnego Instagrama jest proste. Funkcje wprowadzone pod koniec 2021 roku mogą okazać się przełomowe. Pierwszą z nich są oczywiście posty współtworzone z innymi użytkownikami Instagrama.
Dzięki postom współtworzonym możesz dotrzeć do nowych osób — followersów współtwórcy posta. Post współtworzony to świetna okazja do zwiększenia zasięgów i umacniania współprac. Jeśli jest osoba, z którą chciałabyś podjąć współpracę albo realizujecie wspólny projekt, warto pomyśleć o takim rozwiązaniu. Posty współtworzone na Instagramie to nie tylko urozmaicenie, ale także świetna zabawa.
Drugą, długo wyczekiwaną funkcją są oczywiście rolki na Instagramie. Instagram cały czas pracuje, aby algorytm rolek był jak najbardziej zbliżony do TikToka. Osobiście uważam, że dobre treści mają moc wybić nasz profil na Instagramie — już mamy tego typu przykłady. Nagrywaj filmy, działaj regularnie, a Instagram na pewno Ci to wynagrodzi.
Jak promować swojego Instagrama poprzez inne social media
FACEBOOK:
- Link w opisie Fanpage
- Post na fanpage
- Post w swojej grupie
- Posty na grupach tematycznych, branżowych
- Odnośniki w komentarzach w grupach
PINTEREST:
- Link w opisie profilu
- Dodawanie pinów bezpośrednio z Instagrama
- Linkowanie pinów dodanych z komputera
YOUTUBE
- Odnośniki na głównym banerze kanału
- Link w opisie kanału
- Link w opisach wideo
- Zaproszenie słowne do profilu na Instagramie w nagranym wideo
- Dodanie znaku wodnego do wideo
BLOG
- Wbudowana wtyczka z podglądem Instagrama i przyciskiem Follow
- Link w artykule
- Wstawienie całego postu poprzez kod we wpisie
TIKTOK
- Link w opisie profilu
- Zaproszenie słowne do profilu na Instagramie w nagranym wideo
- Link z przekierowaniem w komentarzach pod filmem
- Link w opisie profilu
- Posty na profilu
- Link w opisie profilu
- Posty na profilu
- Komentarze z linkiem pod postem
- Posty na grupach tematycznych
PODCAST
- Link w opisie odcinka
- Zaproszenie słowne do profilu na Instagramie w nagranym audio
- Link w opisie odcinka gościnnego
NEWSLETTER
- Specjalny banner z przekierowaniem do Instagrama w każdej wysyłanej
- wiadomości
- Link w treści wiadomości