fbpx

Analiza statystyk na Instastories. Znasz najważniejszy wskaźnik?

Instastories – narzędzie, które sprawdzi skuteczność Twojego Instagrama oraz podpowie jak prowadzić swoje konto, aby zaangażować odbiorców. To statystki powinny być najważniejsze w trakcie pracy nad naszym Instagramem, ponieważ odzwierciedlają prawdziwe dane oglądalności i zaangażowania naszych odbiorców. Sprawdzimy teraz krok po kroku, na co musisz zwrócić uwagę i czego uniknąć w swoich relacjach na IG. Statystyki Instagrama już nigdy Cię nie rozczarują.

Statystyki Instagram – gdzie ich szukać?

Jeszcze raz powtórzę. Warto przełączyć profil prywatny na firmowy. Instagram prowadzi statystyki dla naszego konta, dzięki którym łatwo poznacie jakie treści naprawdę interesują Waszych odbiorców. Dopiero po przełączeniu konta prywatnego na firmowe jesteśmy wstanie ocenić, czy nasza relacja się spodobała i wywnioskować, jakie powinniśmy tworzyć obrazy i video, aby zatrzymać odbiorcę na naszym koncie.  Statystyki Instastories sprawdzimy klikając w dolnym lewym rogu naszej relacji. Co tam znajdziemy? Instagram sam podpowiada nam znaczenie danego wskaźnika. Statystyki Instagram dostarczają nam sporo wiedzy na temat zachowania naszych obserwatorów. Warto zatem zatrzymać się przy nich chwilę dłużej.

Statystyki Instagrama dostępne są dla kont, które:

statystyki instagram

Które wskaźniki są najważniejsze na Instastories (statystyki Instagram)

Wyobraź sobie, że przychodzisz na imprezę do swojej koleżanki. Niby wszystko spoko, ale zamiast fajnej zabawy, w kącie leci smętna muzyka, dziewczyny zamiast tańczyć jedzą chipsy i opowiadają ciągle te same historie, które słyszałaś już miliony razy. Chciałabyś wyjść, zrobić coś ciekawszego niż pocieszanie kolejny raz koleżanki, która od 1,5 roku płacze po swoim byłym. Przecież jest piątek wieczór a Ty chcesz się BAWIĆ. Wychodzisz z mieszkania pod pretekstem „sorry, mam ważny telefon – muszę coś załatwić”.  Wiesz jak można nazwać Twoje zachowanie? Wskaźnikiem „Następna relacja” oraz „Wyjście”.

 

Jeśli w Twoim statystykach na Instagramie współczynnik wyjść i przekierowań do następnej relacji jest wysoki, musisz zastanowić się czy ten rodzaj Instastories naprawdę jest dla Ciebie dobry. Osoby, które figurują w tych wskaźnikach, przestały nas oglądać. Były Tobą na tej imprezie. Chciałabyś być gospodarzem spotkania, z którego ludzie wolą wyjść niż na nim pozostać? Ja nie. Sprawdź w swoich archiwalnych statystykach, czy to co nagrywasz ma sens.

Dobrym wskaźnikiem będzie „Wstecz” i „Dalej”.  Osoby, które oglądały w dalszym ciągu Instastories były ciągle zainteresowane Twoim komunikatem.

Co zrobić kiedy wskaźnik „Następna relacja” i „Wyjście” jest wysoki

  • Pokazuj swoją twarz i mów do kamery – o ponad 30% większe zainteresowanie budzi w nas ludzka twarz niż relacja z kotkiem, nowym ubraniem lub widokiem z Twoich wakacji. Wiem, że bariera przed pokazaniem samego siebie może być ogromna, jednak warto zastanowić się nad tą formą komunikacji. Jeśli wstydzisz się i boisz oceniania, nagrywaj najpierw rzeczy, przedmioty jedynie o nich mówiąc. Następnie nagrywaj siebie, mów do kamery telefonu, opowiadaj. Nie musisz udostępniać swoich prób mówienia w video. Dopiero jak poczujesz się pewnie i oswoisz z swoim własnym widokiem, spróbuj w relacji Instostory.

  • Zastanów się: „Czy chcesz być na tej imprezie? Czy to Ciebie interesuje?” – dodawaj interesujące relacje! Jeśli sama nie chcesz czegoś oglądać u innych, nie wstawiaj tego u siebie. Po co Ci osiem zdjęć Twojej nowej bluzki na Instastories? Chciałabyś oglądać aż 8 razy tą samą bluzkę u kogoś innego? 15 sekund x 8 relacji to przecież 120 sekund. 2 minuty Twojego życia na oglądaniu czyjejś sukienki, kotka i tego samego widoku, którego pokazujesz swoim odbiorcom codziennie rano. Statystyki Instagram idealnie odpowiedzą Ci na pytanie jakich relacji powinnaś unikać i w którym momencie Twoi odbiorcy po prostu się nudzą.

  • Dbaj o jakość – używaj aplikacji do Instastories. Naprawdę mogą one zdziałać cuda. Jeśli zrobiłaś zdjęcie, popraw je w programie graficznym. Dzisiaj mamy szereg aplikacji pozwalających na stworzenie przepięknego Instastories. Wypróbuj darmową wersję aplikacji Unfold. Dzięki niej skleisz zdjęcia, dodasz estetyczny napis i wyróżnisz się na tle innych. Na moim Instagramie podałam kilka przykładowych aplikacji, dzięki którym Twoje relacje staną się oszałamiające.

  • Zadbaj o spontaniczność – relacje na Stories budują więź z Twoim odbiorcą. Szybkie, krótkie urywki z życia pozwalają przywiązać go do Ciebie. Będzie on ciekawy, czy zdążyłaś na autobus, po co jedziesz do tej Warszawy i czego tam się dowiedziałaś. Opowiedz o tym. Będziesz autentyczna.

  • Przestań być nudna! Ten punkt tyczy się właśnie wyżej wspomnianej imprezy. Nikt nie lubi nudnych imprez.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up