fbpx

Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku, aby generował ruch w naszym biznesie

Bardzo wiele biznesów online skupia się na prowadzeniu własnego fanpage’a lub grupy na Facebooku, zapominając, że prywatne profile w mediach społecznościowych są czasem pierwszym kontaktem nowo poznanych przez nas osób z marką. Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku, aby wspierał nasze działania w sieci i generował zysk?

Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku — perfekcyjne uzupełnienie, o które musisz zadbać

Profil prywatny na Facebooku ma każdy z nas. Nie każda osoba będzie posiadała biznesowy odpowiednik tej platformy, jakim jest Linkedin. Będąc na konferencji lub spotkaniu biznesowym chętnie łączymy się w sieci z nowo poznanymi osobami. Z racji biznesowego charakteru Linkedin, odbiorca od razu ma styczność z naszą działalnością. Wie, gdzie pracujemy i jakie mamy umiejętności. Czasami bywa tak, że Twój biznes, marka osobista skupia całą swoją uwagę, tylko na Facebooku. Pamiętaj, że każda nowo poznana przez Ciebie osoba, prawdopodobnie „wyląduje” w tej małej skrzyneczce Twoich znajomych na profilu prywatnym. Warto zadbać o to, aby wykorzystać profil prywatny na Facebooku do szerzenia zasięgu swojej działalności, a tym samym generowania wyższych zysków ze sprzedaży produktów i usług.

9 rzeczy, które musisz zmienić, aby maksymalnie wykorzystać profil prywatny na Facebooku do działań biznesowych

1.Zadbaj o cover photo (zdjęcie w tle).

Mówi się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Zgadzam się z tym, dlatego uważam, że najważniejszą rzeczą, o którą powinniśmy zadbać na swoim prywatnym profilu na Facebooku, jest oczywiście zdjęcie w tle (baner). Niezależnie czy korzystasz z telefonu, laptopa, tabletu, baner jest pierwszą rzeczą, którą widzimy. Wiele osób posiadających swój własny, mały biznes online, demonstruje na zdjęciach w tle swoje życie prywatne, zdjęcia stockowe lub po prostu własne poglądy. Uważam, że to miejsce można wykorzystać w o wiele wydajniejszy sposób. Po prostu wykonaj specjalny cover photo opisujący Twoją działalność lub wstaw ten, który najbliżej odpowiada prowadzonym przez Ciebie kampaniom w social mediach. Dzięki zdjęciu w tle możemy zainteresować ludzi własną działalnością, bez umieszczania logo czy numeru telefonu. Czasem wystarczy hasło, które w prosty sposób nakieruje, czym zajmujesz się w sieci.

2.Zdjęcie profilowe, które podkreśla Twój ekspercki charakter

Być może wydaje Ci się, że zdjęcie z psiakiem, kotkiem lub na placu zabaw to dobry wybór w przypadku profilu prywatnego na Facebooku. Owszem, tak — jednak nie wtedy, gdy pozyskujesz swoich klientów np. poprzez grupy na Facebooku. O czym dokładnie mówię? Wiele kobiet, które prowadzą swój biznes, zrzesza się w prężnie działających grupach, gdzie mogą wypowiedzieć się, chociażby jako ekspertki w danym temacie. Wyobraź sobie, że sama trafiasz na taką osobę, która dzieli się swoją obszerną wiedzą, radzi i odpowiada na pytania. Jej zdjęcie profilowe jednak jakby nie wskazuje na to, że taką ekspertką jest. Zgodzę się, że są to tylko przekonania i stereotypy, i sama nigdy się tym nie kieruję. Ludzie są jednak różni i możesz być źle odebrana lub zignorowana, jeśli Twoje zdjęcie profilowe nie będzie należało, do nazwijmy to „poprawnych”.

Jeśli prowadzisz swoją markę osobistą na Instagramie polecam Ci zapoznać się w programami, które generują fajne tła pod zdjęcia profilowe.

3.Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku, dzięki odpowiednio wypełnionej prezentacji

Po lewej stronie, tuż pod zdjęciem profilowym znajduje się miejsce na Twój opis. Koniecznie wpisz tam, czym się zajmujesz, w czym pomagasz, czego możesz kogoś nauczyć i jak Cię znaleźć. Nie marnuj tak ważnego i rzucającego się w oczy miejsca.

Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku

4. Informacje osobiste

To miejsce daje Ci ogromne możliwości „złapania rybki” 😊 i budowania swojej pozycji eksperta. Wiem, jak to brzmi, ale czytaj dalej. Sekcja informacji w profilu prywatnym na Facebooku pozwala Ci na uzupełnienie swojej edukacji, doświadczenia, kontaktu i wprowadzenia dłuższych tekstów „o mnie”. Od razu mówię, że nie wszystkie wyświetlą nam się w profilu od razu. Niektóre z nich odbiorca zobaczy dopiero po „odkryciu” sekcji. Zawsze pamiętaj, aby umieścić tam przekierowanie do swoich biznesowych mediów społecznościowych, w tym Instagrama i strony internetowej. Warto dodać również swoje wykształcenie. Poprzez dodanie ukończonych szkół i uczelni wzmacniasz wizerunek eksperta. Pokazujesz swoje zaplecze do pracy z innymi. Nie pomijaj tej sekcji.

5. Blokada treści prywatnych

To, że prowadzisz konto prywatne w sposób eksponujący Twój biznes, wcale nie oznacza, że każda osoba musi widzieć bardziej intymne posty. Pamiętaj, aby przejrzeć historię swoich wpisów. Usuń lub ustaw jako prywatne te, których nie chcesz pokazywać osobom publicznie. Jest to szalenie ważne, w kontekście działań biznesowych. Zawsze pamiętaj o tej zasadzie: posty prywatne i intymne ustawiamy tylko dla naszych znajomych, posty biznesowe otwieramy jako publiczne. Nie pozwól by ktoś, kto mógłby skorzystać z Twoich usług, zraził się do Ciebie przez kompletnie nieprofesjonalne treści na Twoim profilu. Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku, aby generował zyski? Przede wszystkim pilnuj swoich publikacji. Posty publiczne mają wspierać Twój biznes. Będą one również widoczne dla osób, które nie są w Twoich znajomych, ale obserwują Twój profil.

6. Imię i nazwisko a nie zaś fake pseudonim

Kolejny bardzo ważny punkt. Wstawianie skróconego nazwiska, pseudonim lub nieprawidłowego imienia nie wspiera naszego biznesu. Mało tego — tworzy wrażenie kogoś, kto podszywa się pod daną osobę. Tutaj znów posłużę się przykładem z grupy na Facebooku. Załóżmy, że radzisz komuś pod postem w  grupie. Pokazujesz się z dobrej strony, odpowiadasz merytorycznie. Posługując się danymi, które nie są prawdziwe i spójne z Twoją marką osobistą, wcale nie budujesz wokół siebie zasięgu ani eksperckości. Jesteś kimś nieokreślonym, a Twoje oznaczenie profilu prywatnego nie wygląda profesjonalnie w oczach innych.

7. Zdjęcia wyróżnione

Facebook umożliwia wyróżnienie bocznego zdjęcia na Facebooku. Jest to idealne miejsce na baner pochodzący z prowadzonej przez Ciebie kampanii w mediach społecznościowych. Baner idealnie sprawdza się w wersji mobilnej i przykuwa wzrok na desktopie. Według mnie nie możesz marnować tak dobrego miejsca na własną promocję.

8. Relacje 24-godzinne na Facebooku

Pamiętaj, że nawet jeżeli prowadzisz swój biznes online przez Instagrama, masz możliwość jego połączenia z kontem prywatnym lub fanpage na Facebooku.  Jeśli nie posiadasz fanpage, profil prywatny będzie idealnym miejscem do promocji własnych działań, również z pomocą Instastory. Więcej o łączeniu Instagrama z Facebookiem pisałam w osobnym artykule, który pomoże Ci w szybkiej i prostej integracji. Pamiętaj, że nagrywając Instatsory, publikacja będzie widoczna na obu platformach jednocześnie. To skróci Twój czas poświęcony na pracę w social mediach oraz zwiększy Twój zasięg.

9. Umożliwienie obserwacji profilu przez obce osoby

Zdarza się, że nie chcesz przyjmować do znajomych wszystkich osób, które chcą nawiązać z Tobą bliską relację. Wtedy bardzo przydatną funkcją okazuje się przycisk „Obserwuj”. Jak wspomina Facebook:

„Osoby, które Cię obserwują, widzą Twoje posty, rolki, relacje i klipy audio w Aktualnościach. Znajomi domyślnie obserwują Twoje posty, rolki, relacje i klipy audio, ale możesz umożliwić obserwowanie swoich publicznych postów, rolek, relacji i klipów audio również osobom spoza grona znajomych. Użyj tych ustawień w celu wskazania osób, które mogą Cię obserwować”.

Umożliwienie obserwacji nadasz w ustawieniach prywatności. Polecam włączenie tej opcji.

Jak wykorzystać profil prywatny na Facebooku — szybkie podsumowanie

  • Zadbaj o biznesowe cover photo
  • Wykonaj charakterystyczne zdjęcie profilowe
  • Uzupełnij informacje o sobie (wykształcenie, doświadczenie)
  • Uzupełnij intro
  • Odblokuj możliwość obserwowania Twojego profilu
  • Połącz Facebooka z Instagramem i podaj adres do strony www
  • Posługuj się prawdziwym imieniem i nazwiskiem
  • Promuj się w relacjach 24-godzinnych

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up