fbpx

Jak zrobić SWIPE UP na Instagramie poniżej 10k obserwujących?

Chciałabyś pokazać swoim obserwującym najnowszy film na YouTube, który stworzyłaś? A może współpracujesz z daną marką odzieżową i chcesz ją zaprezentować robiąc odnośniki do sklepu? Niezależnie od tego do jakich treści chcesz odesłać swoich obserwujących, dodawanie linków i funkcja Swipe up są niezwykle użyteczne. Nie musisz się już obawiać, że jako mniejsze konto na Instagramie nie posiadające 10 tysięcy obserwujących nie możesz zrobić SWIPE UP na swoim story. Przygotowałam dla Ciebie prostą instrukcję.

Jak zrobić SWIPE UP na Instagramie poniżej 10k obserwujących

Instagram jest użytecznym narzędziem promocyjnym, jednak mniejsze konta mają pewne ograniczenia. Zastanawiasz się jak zrobić SWIPE UP na Instagramie, jak dodać link na Instastory, gdy nie masz wystarczająco dużo obserwujących? Naszym podstawowym narzędziem będzie IGTV.

W skrócie dodanie SWIPE UP na Instagramie poniżej 10k obserwujących polega na tym, że publikujesz podlinkowany film na IGTV (link odpowiada miejscu, gdzie chcesz z Instastory przekierować użytkownika), a następnie udostępniasz IGTV na swoim Story z zachętą do kliknięcia.

Sprawdźmy jednak jak dodać link na Instastory poniżej 10k obserwujących

  • Dodajemy film na IGTV z linkiem.
  • Publikujemy Instastory do którego “podciągamy” nasz podlinkowany film na IGTV.

1). Najpierw musimy przygotować film z linkiem na IGTV. Film, który chcemy opublikować na IGTV musi trwać co najmniej 1 minutę. Tutaj mamy kilka opcji: nagrać siebie, nagrywać ekran swojego telefonu lub stworzyć grafikę zachęcającą i edytować ją jako wideo.

Musisz wiedzieć, że TWÓJ LINK będzie pojawiał się w górnym lewym rogu Twojego filmiku na IGTV! W tym celu, niezależnie od tego jaką formę filmu wybierzesz (grafika, która będzie trwać minutę lub nagranie siebie) musisz zachęcić użytkownika, aby kliknął właśnie w tamto miejsce, które chcesz (czyli przekierowanie na stronę www). Przygotuj grafikę lub nagraj film z wyraźnym zaznaczeniem żądania: KLIKNIJ TUTAJ.

Nagraj film trwający co najmniej 1 minutę – możesz się na nim wypowiedzieć i wskazać w które miejsce Twoi obserwujący powinni kliknąć by przejść do linku (lewy górny róg). Możesz stworzyć grafikę lub przerobić zdjęcie na wideo, jednak w tym celu potrzebujesz dodatkowego programu do obróbki (przykładowo: Imovie, DaVinci Resolve, InShot). W programie musisz wydłużyć czas trwania grafiki do 1 minuty. Prostą opcją jest też nagrywanie swojego ekranu telefonu i podstawienie głosu i animacji. Masz wtedy bardzo wiele możliwości, możesz użyć do tego Instagrama lub innych aplikacji. Pamiętaj, materiał musi być interesujący i odpowiednio długi.

jak_zrobić_swipe_up_na_instagramie

jak_zrobić_swipe_up_na_instagramie

2). Dodajemy nasz nagrany film do IGTV. Wystarczy z panelu głównego wybrać znaczek IGTV a następnie +. Tytuł filmiku to zachęta by kliknąć- pamiętamy, lewy górny róg! I teraz najważniejsze: w opisie wrzucamy nasz LINK. Publikujemy film, który wyświetli się na naszym profilu w osobnej sekcji niż nasze posty, czyli w środkowej zakładce IGTV.

3). Super! Jeśli mamy już wstawiony film IGTV z linkiem, pozostało nam dodać SWIPE UP na Instagramie, czyli dodać link na Instastory. Tworzymy w tym celu nową relację na Story. Używamy przygotowanej wcześniej grafiki, zdjęcia lub filmiku reklamującego PRZESUŃ W GÓRĘ. Możemy ozdobić i urozmaicić naszą relację naklejkami i gifami, które są dostępne na Instagramie. Tutaj wykorzystaj narzędzia i aplikacje, których zwykle używasz podczas tworzenia i wrzucania relacji na Story, by zachować lepszą spójność swojego contentu.

  • Dodajemy zachęcającą grafikę na Story.
  • Klikamy znaczek HIPERŁĄCZE.
  • Klikamy FILM IGTV.
  • Wybieramy wcześniej wrzucony film IGTV z linkiem docelowym.
  • Zatwierdzamy Story.

jak_zrobić_swipe_up_na_instagramie

jak_zrobić_swipe_up_na_instagramie

4) Podczas edycji Instastory na górze ekranu, obok naklejek i opcji zapisu, znajdziemy znaczek z dodaniem hiperłącza. Klikamy w hiperłącze i dodajemy wcześniej opublikowany filmik z linkiem. Wybieramy odpowiedni film i GOTOWE! Teraz już wystarczy tylko udostępnić naszą relację! W tych kilku prostych krokach znajduje się cały przepis jak zrobić SWIPE UP na Instagramie poniżej 10k obserwujących. Sprawdźmy, jak finalnie prezentuje się nasza relacja z linkiem.

jak_zrobić_swipe_up_na_instagramie

 

Widzisz? Otrzymaliśmy InstaStory z linkiem “Obejrzyj film”. Użytkownik po przesunięciu palcem w górę, przejdzie do zakładki IGTV, która będzie zawierać link do strony finalnej.

Prawda! Użytkownik musi wykonać aż dwa kroki, aby przejść do strony finalnej. Nie ma jednak innej metody na zamieszczenie linku do Instastory poniżej 10k obserwujących.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up