Stories to miejsce, w którym zostaną z Tobą te osoby, które Cię lubią, są Tobą zainteresowane i na prawdopodobnie mogą stać się Twoimi klientami. Nie możesz pomijać tej części Instagrama w nadziei, że jakoś to będzie bez niego. Słabe Instastories to niska oglądalność. Mocne, angażujące i ciekawe relacje niosą ze sobą wiele korzyści. Jak zwiększyć oglądalność Instastory, aby wpływać na decyzje zakupowe followersów? Podpowiadam.
Jak zwiększyć oglądalność Instastories – klucz tkwi w wartościowym przekazie
Wiele dziś się mówi o wartości. Tymczasem wartość nie zawsze oznacza, że w Twoim stories pojawią się same mocne kąski, ciekawostki i wiedza. Wartość to również przecież śmiech i zabawa. Gdy jestem zestresowana i oglądnę stories ulubionej Instagramerki, które zagwarantuje mi poczucie swobody i rozweseli do łez – to jest to dla mnie wartość. Stanowi dla mnie coś cennego, ponieważ skutecznie zmieniło moje nastawienie do świata.
Silne Instatsories to takie, które tą wartość daje. Dlatego główne pytanie, które musisz sobie zadać dotyczy tego, co tak naprawdę chcesz podarować odbiorcom w Instatsories i jaki efekt chcesz uzyskać.
Bezsensowną według mnie praktyką jest wstawianie każdego dnia zdjęcia kawy na profilu biznesowym. To samo tyczy się bezsensownych, nic nie wnoszących zdjęć. No bo tak naprawdę, co to Instatsories wniesie do życia mojego odbiorcy? Czy nie zostanie znudzony dziesiątą kawą na stories w tym samym dniu?
Instatsories dające wartość to takie, które uczy, bawi, rozwesela, zaciekawia, daje pewną obietnicę.
Wartościowe Instatsories to również relacje sprzedażowe. Bo to one mają szczególny wpływ w kreowaniu wyniku sprzedaży. Dlaczego? Już mówię.
Nawet, gdy mówisz na stories o swoim produkcie, ujawniasz jego sekrety, opowiadasz o nim, wchodzisz w świat tworzenia i wprowadzasz odbiorcę, w pełen wymiar korzyści. Jaką osobą się stanie, gdy kupi Twój produkt? Co będzie potrafił?
Każdego dnia zapytaj sama siebie: jaką wartość dziś daję w stories moim odbiorcom?
Jak zwiększyć oglądalność Instatsories dzięki naklejkom i quizom
Zdradzę ci sekret: im więcej reakcji uzyskasz w stories, tym Instagram uznaje je za atrakcyjniejsze, i pokaże większej liczbie osób. Naklejki, quizy i ankiety są formą angażowania naszych odbiorców. Testowałam je na bardzo wielu kontach i zawsze dają bardzo dobre rezultaty. Jednak, aby były skuteczne, powinny spełnić jeden bardzo podstawowy warunek – muszą być ciekawe, merytoryczne, dające do myślenia i skłaniające do sprawdzenia samego siebie. Jeśli Twoje ankiety nie przynoszą dobrych rezultatów i mało osób angażuje się w zabawy, zastanów się, czy pytania które zadajesz na pewno są interesujące i o odpowiednim poziomie trudności. Czy tematy które poruszasz są trafione?
Warto umieszczać angażujące stories z samego rana – im więcej osób zacznie klikać w relacje, tym więcej wyświetleń również innych stories. Pamiętaj o tej zasadzie: dwie najciekawsze relacje wstawiaj zawsze na samym początku.
Nie zapominaj o napisach
Jak zwiększyć oglądalność Instastories, gdy lubimy mówić do naszych odbiorców? Zdaję sobie sprawę, że dodawanie napisów do stories jest żmudnym zajęciem. Nie jest to wygodne i zajmuje bardzo dużo czasu. Jeśli nie masz osoby, która mogłaby dodawać filmiki z napisami za Ciebie, musisz zrobić to sama. Oczywiście istnieją specjalne aplikacje, które generują automatycznie napisy do filmów. Instagram również wprowadził taką funkcję, ale w momencie, kiedy to piszę, nie jest ona jeszcze dostępna w Polsce. Wcale to jednak nie oznacza, że masz rezygnować z dodawania napisów do stories. One są naprawdę bardzo ważne. Bardzo wiele osób ogląda stories w drodze do pracy, w szkole, w podróż i tak dalej… Brak napisów sprawia, że nasze stories jest po prostu pomijane.
Różnicuj swoje stories
Jeśli do tej pory uzyskiwałaś bardzo dobre wyniki w stories, ale chciałabyś je zwiększyć zastanów się, w jaki sposób możesz jeszcze zróżnicować treści, które publikujesz. Pamiętaj, że nie samymi zdjęciami i wideo człowiek żyje 😊 W Instastories warto zaangażować odbiorców w różnego rodzaju gry i animacje. W moim kursie animowanych i nieanimowanych gier na Instagramie znajdziesz bardzo dużo wskazówek, w jaki sposób organizować i montować fajne animowane gry Instastories i w postach.
Czas na poprawę jakości
Jeśli chcesz zwiększyć oglądalność swojego Instastories koniecznie sprawdź jakiej jakości materiały wrzucasz na relacje. Bardzo często okazuje się że relacje są merytoryczne i wartościowe, jednak jakość wideo, dźwięku i zdjęć zostawia wiele do życzenia. Odbiorcy nie lubią słabej jakości materiałów. To po prostu źle się ogląda. Zawsze staraj się dodawać estetyczne stories. Jeśli nie masz dobrego aparatu, postaraj się wykonywać ciekawe i kreatywne grafiki. Tego właśnie uczę w kursie visual stories. Koniecznie tam zajrzyj i daj się ponieść wyobraźni.
Jak zwiększyć oglądalność Instastories dzięki regularności
Być może uznasz to za oklepane, ale prawda jest taka, że bez regularności sukcesu nie osiągniesz. To dotyczy każdej dziedziny życia. Jak zwiększyć oglądalność Instastories? Po prostu bądź regularna. Jeśli Twoi odbiorcy będą widzieć, że regularnie się z nimi kontaktujesz, pokazujesz co u ciebie słychać i jak idzie Ci praca, przyzwyczają się do Ciebie, i z przyjemnością będą korzystać z Twoich usług oraz śledzić rozwój Twojej kariery. Jeśli nie masz czasu nagrywać i robić zdjęć każdego dnia – wyznacz na to jeden konkretny dzień, w którym nagrasz materiały do przodu. Po prostu zaplanuj stories z wyprzedzeniem. Planować możesz w aplikacji Business Suite. Aplikacja opublikuje wcześniej przygotowane stories za Ciebie.