fbpx

LIVE na Facebooku. Jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie uczestników

Na swoim koncie mam już dość sporą liczbę przeprowadzonych LIVE’ów, które poprzedzone skuteczną promocją i komunikacją w Social Mediach przynosiły bardzo dobre rezultaty w postaci pozyskanych kontaktów i sprzedaży. Niezależnie czy tworzysz markę eksperta, czy planujesz sprzedaż produktu w sieci poprzez zorganizowaną kampanie, dzięki Live na Facebooku możesz skutecznie przekonać do siebie ludzi, jak również sprzedać produkt, przedstawić ofertę i zwiększyć świadomość na temat swojej marki.

Co jednak należy zrobić, aby zwiększyć zasięg oraz skłonić uczestników do większego zaangażowania podczas LIVE na Facebooku?

LIVe na Facebooku – przygotowanie i promocja

Pierwszą podstawową rzeczą, która ma realny wpływ na sukces Twojego LIVE na Facebooku — jest wcześniejsze PRZYGOTOWANIE. Nie wyobrażam sobie nawet, że próbuje zwiększyć świadomość na temat mojej oferty lub sprzedać produkt, bez wcześniejszej strategii, promocji i co więcej, ramowego określenia tego, co i którym momencie chcę powiedzieć. Owszem, możesz uruchomić spontaniczny LIVE na Facebooku, który zgromadzi trochę uczestników, którzy MOŻE coś kupią. Nie oszukujemy się jednak, że znajoma Kasia jest na naszym LIVE. Zapewne przypadkowo kliknęło jej się w animowany obrazek na swoim feedzie. Jeśli poważnie traktujesz siebie, Twoich odbiorców i swój produkt podejdź do tego na poważnie.

LIVE’y na Facebooku mają sprzedawać, ale nie obędzie się od TWOJEGO wcześniejszego przygotowania.

Przygotowanie LIVE video na Facebooku

Jedno jest pewne. Decydując się na LIVE (niezależnie, czy będzie to rozmowa z ekspertem, czy przedstawienie Twojej własnej wartości merytorycznej) przygotuj dokładny harmonogram tematowy i czasowy, każdej z części LIVE. Nie może być tak, że wstęp trwa w nieskończoność, pytania Q&A rozpraszają Cię w trakcie trwania LIVE, a sama przeciągasz temat co wcale nie wygląda profesjonalnie. Umówmy się, nikt nie lubi lania wody. Jeżeli zależy Ci na skutecznym LIVE na Facebooku, trzymaj się tych zasad.

1. Ustal cel LIVE – to może być pozyskanie kontaktów, wzrost świadomości na temat marki, sprzedaż produktów, zapis na kurs itp.
Mając ustalony wcześniej cel, łatwiej umiejscowisz go w czasie trwania LIVE.

2. Ustal temat Live video na Facebooku – tak, wydaje Ci się, że jest to proste. Jednak czy sprawdziłaś dokładnie, czego szuka Twój potencjalny klient? Sprawdziłaś realną potrzebę, problem, z którym się zmaga? Tutaj zawsze zachęcam do researchu. Sprawdź tematy poruszane na grupach, na jaki temat mówi konkurencja i zapytaj zainteresowanych wprost, z czym mają problem. Staraj się nie powielać tematów, które były mielone przez konkurencję już tysiące razy. Niczym się nie wyróżnisz. Przedstawisz jedynie problem innymi słowami. Szukaj za to tematów w obrębie swojej specjalizacji i produktu, który chcesz sprzedać/zaprezentować – jednak podejdź do tego sprytnie. Temat LIVE na Facebooku musi być powiązany z Twoim produktem.

TEMAT LIVE POWINIEN ROZWIĄZYWAĆ PROBLEM KLIENTA. NIE TWORZYMY LIVE DLA IDEI. ROZWIĄŻ PROBLEM DAJĄC NATYCHMIASTOWE ROZWIĄZANIE.

3. Ustaliłaś cel Five na Facebooku oraz wiesz już jaki temat poruszysz? Ok. Nadszedł czas, abyś określiła dokładnie ramy czasowe oraz to, o czym będziesz mówić w trakcie wydarzenia. NIE OPUSZCZAJ TEGO PUNKTU, NAWET JEŚLI WYDAJE CI SIĘ, ŻE OPANUJESZ CAŁY LIVE BEZ WCZEŚNIEJSZEGO PRZYGOTOWANIA.

Dlaczego harmonogram jest tak ważny?
PONIEWAŻ MUSISZ ZAPLANOWAĆ CZAS NA PROMOCJĘ SWOJEGO CELU. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz kurs, chcesz zachęcić do konsultacji czy po prostu wzmocnić swój wizerunek eksperta – musisz na to znaleźć czas podczas Live video na Facebooku.

Twój LIVE powinien trwać maksymalnie godzinę. Dłuższy czas zniechęca uczestników spotkania. Sesja Q&A może trwać do wyczerpania pytań.

LIVE video na Facebooku – pomoc techniczna

Możesz zastanawiać się, po co Ci tak naprawdę potrzebna pomoc techniczna.  Otóż, aby Twój LIVE na Facebooku był uporządkowany oraz trafiło na niego wiele osób, potrzebujesz wsparcia dobrego duszka. W dużych firmach nad LIVE czuwa wielu dobrych duszków, a ich praca obejmuje działania od przygotowania LIVE i promocje, aż po wsparcie w trakcie spotkania i promocję po jej zakończeniu. Wszystko zależy od tego, jak dużą organizacją jesteś lub czy masz kogoś, kto może Ci pomóc.

Działania przed i po LIVE
1. Promocja LIVE (zasięg organiczny oraz płatny).

2. Przygotowanie sposobów mających na celu interakcje z uczestnikami.
3. Przygotowanie techniczne.
4. Wskazanie osoby odpowiedzialnej za moderacje rozmowy oraz pytań w trakcie LIVE.

5. Przygotowanie spisu grup i miejsc, gdzie Twój LIVE video na Facebooku będzie udostępniany W TRAKCIE TRWANIA WYDARZENIA.

Udostępnianie LIVE na Facebooku w grupach – co powinieneś wiedzieć

Udostępnianie LIVE na Facebooku w grupach może przynieść bardzo zadowalające efekty. Wiem, ponieważ stosuję tę metodą niemal za każdym razem. I posiadam wiele cennych wskazówek, które pomogą Ci uzyskać bardzo duży zasięg Twojego LIVE na Facebooku i przy okazji wzrost obserwacji + sprzedaży produktu, jak również rozpoznawalności.

Jak udostępniać LIVE video na Facebooku w grupach?

1. Poproś moderatorów w trakcie trwania LIVE o udostępnienie spotkania według wcześniej przygotowanej listy grup. Zapisz się do nich wcześniej.
2. Wybierz kilka najważniejszych grup! Udostępnianie LIVE na Facebooku w wielu różnych tematycznie grupach w identycznie brzmiącym poście podziała w odwrotnym kierunku. Facebook od razu wychwyci zachowania spamerskie i obniży zasięg LIVE. W tym celu stwórz najlepiej 3 inne kreacje udostępnionego postu i poproś o udostępnienie dwie lub więcej osób.
3. Nie udostępniaj masowo treści LIVE w wielu wcześniej otwartych grupach w zakładkach z jednego konta i w krótkich odstępach czasu. Grozi Ci blokada konta do 7 dni. Blokada konta oznacza, że sama nie udostępnisz LIVE, a Twoje wydarzenie nie przyciągnie do siebie tylu osób, ile mogłoby.
4. Nie myśl, że przelogowanie z konta na inne konto (na tym samym komputerze), po blokadzie – celem dalszego udostępniania coś da. Facebook wychwyci takie zachowanie w mgnieniu oka i zablokuje również drugi profil.
5. Przygotuj spis grup największych i najbardziej zgodnych z tematyką LIVE. Jeśli temat jest ogólny i może dotykać, nawet większej liczy grup – do każdego typu udostępnienia przygotuj INNĄ TREŚĆ!
6. Pamiętaj! Wiele grup zatwierdza posty użytkowników przed publikacją, dlatego zapoznaj się z regulaminem grupy i bądź na to przygotowana.
7. Opisz swój LIVE językiem korzyści. JA często dodaję zachętę o pozostawianiu pytań pod LIVE – wtedy ekspert często odpowiada na nie w sesji Q&A. Każda aktywność TO WYŻSZY ZASIĘG. Dlatego nie zapomnij o tym.

Aktywność podczas LIVE na Facebooku

Aktywność uczestników podczas LIVE na Facebooku to rzecz, która podniesie zasięg wydarzenia. Jak zatem tego dokonać? Już na samym początku określ pytania do uczestników oraz formy ich aktywizacji poprzez zadania, konkursy itp. Wybór należy do Ciebie.

Zadawaj pytania od ogólnych po szczegółowe.
Przykładowe pytania:
• Jakie macie doświadczenia na ten temat?
• W jakich branżach działacie?
• Co jest waszym największym problemem w tej sprawie?

Promocja Live video na Facebooku – czyli jak to zrobić, aby było dobrze

Promocja LIVE ma istotny wpływ na to, czy ktoś się na tym LIVE pojawi z przypadku, czy w konkretnym celu. Osobiście uważam, że promocja LIVE nie obejmuje jedynie publikacji na temat wydarzenia w zakresie własnego profilu na Facebooku, ale powinna być również promowana poprzez zasięgi płatne i narzędzia zewnętrzne.

Możliwe opcje do wykorzystania:
1. Publikacje zapowiadające na fanpage oraz w grupach – tutaj polecam również działania content marketingowe. Napisz artykuł związane z tematem LIVE i parę postów. Pomyśl, że nowa osoba, która ma styczność z Twoją marką, powinna znaleźć informacje pokrewne na Twoim fanpage z tematem LIVE, nie zaś całkowicie odrębne. To pomoże jej również podjąć decyzje nie tylko o uczestnictwie w LIVE, ale także kupnie produktu lub usługi.
2. Wysyłka newslettera do własnej bazy lub bazy zewnętrznej – LEGALNEJ. Tutaj jednak należy pamiętać, że najskuteczniejsza i najbardziej wartościowa będzie ZAWSZE własna baza. Przy wyborze bazy zewnętrznej proponuję raczej współpracę z innym wiarygodnym twórcą lub medium.
3. Wpisy blogowe na stronie własnej www.
4. Wyślij podsumowanie LIVE lub treści dodatkowe (krótki ebook, artykuł, checklist) do uczestników spotkania, celem dalszej promocji swoich działań, usług i produktów.
5. Po zakończonym LIVE moderuj komentarze i pytania, które wciąż pojawiają się pod spotkaniem online. Pamiętaj, że jeśli udostępniasz Live na Facebooku w grupach, Twoje posty mogą być zaakceptowane przez administratorów znaczniej już po jego zakończeniu.
6. Zapisany LIVE udostępnij w innych mediach. Ja często LIVE wrzucam na stronę www, do wpisu blogowego i YouTuba. Stosuj recykling treści. Możesz zrobić nawet z niego podcast (o ile jakość dźwięku na to pozwoli).

Promocje płatne:
1. Promuj nie tylko samo wydarzenie, ale również tematy z nim związane. Wpisy blogowe i wpisy tematyczne. Pamiętaj, że nie każdy, kto zobaczy Twoją reklamę, zna Cię i Ci ufa. Musisz wpłynąć na świadomość, wyrobić sobie zaufanie i wyedukować swoich przyszłych klientów. Promocje płatne powinny być bardzo dobrze przemyślane. Testuj kreacje, wykorzystuj różne cele reklamowe.
2. Pamiętaj o remarketingu osób, które widziały reklamę, kliknęły wpis, wydarzenie, ale nie dokonały akcji. Wypróbuj remarketingu również PO LIVE celem przedstawienia swojej oferty. W kampaniach wykorzystaj również Grupy podobnych odbiorców.

Moderacja komentarzy podczas LIVE video na Facebooku

Zdradziłam Ci już jeden sposób na moderacje komentarzy. Istnieje jeszcze jedna metoda, która ujarzmi wyskakujące komentarze. Tym czarodziejskim narzędziem jest Live Producer Facebooka.

Edytowanie LIVE:
Facebook umożliwia Ci edycje LIVE wewnątrz aplikacji. Możesz przyciąć niechciane fragmenty, dodać opis, tagi oraz miniaturkę okładki. W każdym momencie po zakończeniu LIVE możesz zmienić okładkę. Wykonasz ją bezpłatnie na Canvie.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up