fbpx

Nowości na Instagramie – luty

Luty na Instagramie przyniósł nam wiele ulepszeń i zapowiedź ciekawych zmian. Można śmiało powiedzieć, że IGTV wciąż pozostaje promowaną częścią Instagrama, a Instastory nadal wzbudza jak największe zainteresowanie użytkowników (i nie tylko). Dzisiaj podsumujemy zmiany na Instagramie, na które warto zwrócić uwagę.

Instagram testuje ograniczanie wielu kont jednocześnie

Instagram testuje nową funkcję, dzięki której ograniczysz widoczność swojego konta za jednym kliknięciem. Teraz wyświetlając komentarze pod swoim zdjęciem, będziesz mogła szybko zaznaczyć osoby, które wstawiły hejt lub nieprzychylny, niecenzuralny komentarz. A wszystko za sprawą masowej opcji: „Ogranicz konto”. Po zaznaczeniu opcji komentarze do Twoich postów z nieprzychylnych profili będą widoczne tylko dla nich, a Ty będziesz miała możliwość przeglądania wszystkich komentarzy i zatwierdzania każdego przypadku indywidualnie. Tego typu nowości na Instagramie zawsze cieszą. Funkcja bardzo przydatna w przypadku dużych profili i kont firmowych.

Nowość na Instagramie odkryła niezastąpiona Jane Manchun Wong.

Instagram pozwoli zarabiać na IGTV

A teraz nowości na Instagramie, których powiem szczerze, nie spodziewałam się. Instagram umożliwia swoim użytkownikom monetaryzację na IGTV. Co to oznacza? Teraz publikując materiał na IGTV, będziesz mogła dodać do niego krótką reklamę. Reklama ta, w zależności od wyświetleń, przyniesie użyytkownikom nieco zarobku realnej gotówki.

Czy każdy będzie mógł dodać reklamy do swojego filmu? Zakładam, że nie. Musimy jednak poczekać na oficjalne wytyczne, które jeszcze nie są znane.

Instagram i nowa funkcja przycinania Story

Jeśli jesteś miłośniczką Tik Toka, na pewno domyślisz się, o jaką nową funkcję na Instagramie chodzi. Niektóre nowości na Instagramie są znane już wcześniej użytkownikom innych aplikacji. Nie od dziś wiadomo, że Instagram lubi kopiować funkcję z konkurencyjnych aplikacji. Tak jest też i tym razem.

Do opcji kreatywnych na Instastory twórcy dodadzą kolejną ikonę. Klikając w ikonę, przejdziemy do procesu przycinania klatek filmu. Myślę, że tego typu ulepszenie to bardzo duży plus, zwłaszcza że w tej chwili wielu twórców przycina swoje filmy w zewnętrznych aplikacjach.

Instagram wprowadza opcję odpowiedzi za pomocą video na IGTV

Kolejna zmiana na IGTV zaczerpnięta z Tik Toka. Teraz będziesz mogła odpowiedzieć na film innego użytkownika, własnym filmem. Odpowiedzi za pomocą video na IGTV to funkcja, która pojawi Ci się w opcjach po nagraniu filmu. Myślę, że jest do dobra nowość na Instagramie, która wpłynie na zaangażowanie użytkowników IGTV.

Reagowanie Gifami na Instatsory

Do tej pory oglądając poruszające Instastory, mogliśmy na nie odpowiedzieć tekstowo lub emotikonami. Teraz oprócz standardowych odpowiedzi do wyboru mamy także gify z portalu GIPHY. Czy nowość na Instagramie będzie korzystna? Jak najbardziej. Odpowiedzi za pomocą gifów mogą wiele przekazać i są atrakcyjniejsze w swojej formie. Chcesz dowiedzieć się jak stworzyć własnego gifa na Insatstory? Pobierz mojego e-booka.

Zarządzanie wieloma kontami na Instagramie

To jedna z tych nowości na Instagramie, która zmusza do aktywności. Teraz w panelu “Obserwujący” pojawią nam się dwie kluczowe zakładki: najmniejsza ilość interakcji oraz najczęściej wyświetlane w aktualnościach. Dla nas jako użytkowników bardzo ważna będzie zakładka pierwsza. To ona pokaże nam, z którymi profilami mamy najmniej interakcji i jednocześnie może zmusić do odobserwowania takich osób. Jeśli chcesz być usunięta z takiej listy, warto polubić te konta i zacząć komentować.

Historia zgłoszeń nieodpowiednich treści na Instagramie

Teraz zmiana, która wpłynie na ulepszenie bezpieczeństwa i komunikacji pomiędzy użytkownikiem a centrum pomocy Instagrama. Jako użytkownik możesz zgłosić daną treść jako nieodpowiednią lub nieodpowiadającą polityce serwisu (nagość, przemoc, broń) itp. Zgłaszający jest anonimowy, jednak teraz będzie on miał podgląd, co stało się z treścią, która naruszała zasady społeczności. W zakładce “Pomoc” będziemy mogli śledzić status aktywnych zgłoszeń oraz przeglądać ich historię. Jeśli dane zgłoszenie zostało odrzucone, będziemy mieć możliwość zgłoszenia jej ponownie.

Instagram wraca do chronologicznego wyświetlania zdjęć

Ta nowość na Instagramie ucieszyła mnie szczególnie. Instagram prawdopodobnie wraca z nową zakładką chronologicznego wyświetlania zdjęć. Zakładka będzie nosić nazwę: „Najnowsze posty” i pojawi się obok dotychczasowej. Dla starszych użytkowników Instagrama chronologia wyświetlania postów jest bardzo dobrze znana. Wydaje się, że twórcy aplikacji chcą zwiększyć zaangażowanie w feedzie, które przez ostatnie lata znacznie wzrosło w Instatsory.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up