fbpx

Okładki wyróżnione na Instagramie. Jak stworzyć okładki do wyróżnionych relacji na Instagramie

Okładki wyróżnione na Instagramie to wizytówka Twojego profilu. Dzięki nim dodasz swojemu profilowi spójności, estetyki i wyraźnego, zgodnego z Twoim key visual wyglądu. W internecie widziałam sporo artykułów na temat okładek wyróżnionych na Instagramie, ale żaden z nich nie mówił o TRENDACH estetycznych, o których powinnaś wiedzieć.

Okładki wyróżnione na Instagramie, czyli jak zakończyła się era kiepskich ikonek

Wyróżnione okładki na Instagramie potrafią przyprawić o zawrót głowy. Są bardzo ważne, w kontekście przykucia uwagi i wyróżnienia informacji, które są dla Ciebie istotne. Gdy chcesz nadać swojemu profilowi odpowiedniego, spójnego wyglądu lub wyróżnić się od konkurencji, warto przemyśleć nie tylko to, CO znajduje się w wyróżnionych relacjach, ale także, w jaki sposób mają zachęcić użytkownika do kliknięcia. W tym przypadku do najważniejszych relacji wyróżnionych zaliczymy: ofertę, zakładkę „o mnie”, cennik, opinie oraz czasem regulamin. Okładki wyróżnione na Instagramie nie powinny „zrażać”, a zachęcać. W końcu to właśnie tam często trafiają NAJWAŻNIEJSZE informacje na temat Twojej działalności.


Do tej pory wciąż spotykam przestarzałe okładki z ikonami. Pięć, sześć lat temu rzeczywiście — były trendy. Jednak świat idzie do przodu i dziś oprócz instakaruzel, stawiamy też na minimalizm (nie tylko w fotografiach, ale także grafikach). Dziś „przepych” w wyróżnionych okładkach na Instagramie wygląda tandetnie. Minimalizm zaś sprawia wrażenie lekkości i po prostu jest czytelny.

Zerknij na ten przykład:
Wyróżnione-okładki-na-Instagramie
A teraz na kilka poniższych:

Instagram: juli_goyan

Okładki-wyróżnione-na-Instagramie

Widzisz różnicę? Nie ma tu niepotrzebnego kiczu, widać estetykę i spójność. Zrezygnuj z „ikonek” na rzecz minimalizmu.

Okładki wyróżnione na Instagramie — jak i gdzie je wykonać

Najprostszym sposobem na okładki wyróżnione na Instagramie jest CANVA. Aczkolwiek, aby było Ci łatwiej wybrać z proponowanych przez serwis szablonów, podpowiem Ci, na co zwracać uwagę.

  1. Idealnie pod wyróżnione okładki sprawdzają się GRADIENTOWE TŁA.
  2. Skuteczne i wyraźne są zawsze NAPISY na jednolitym tle — polecam.
  3. Fajnie sprawdzają się również okładki w podobnych tonach tego samego koloru.
  4. Nie powinniśmy mieszać fontów w wyróżnionych okładkach na Instagramie (no! Chyba, że jesteś artystą, osobą szaloną, z którą to rezonuje).

Programy, w których wykonasz wyróżnione okładki na Instagramie:

  • Canva
  • PicsArt
  • Mojo
  • StorySwag
  • Meitu

Jak dodać wyróżnioną okładkę na Instagramie

Powszechnym błędem jest wstawienie okładki wyróżnionej do story na Instagramie a następnie zaciągnięcie jej jako pierwszego slajdu w wyróżnionych relacjach. Wtedy, tuż po kliknięciu wyróżnionej relacji zamiast pierwszego, właściwego slajdu, pojawia nam się okładka — a przecież można ją pominąć, bez dodatkowej publikacji w story.

Jak to zrobić?

  • Kliknij wyróżnioną relację.
  • Otwórz trzy kropeczki po prawej stronie.
  • Wybierz „Edytuj wyróżnioną relację”.
  • Następnie wybierz: „Edytuj zdjęcie w tle”.
  • Załącz okładkę wyróżnioną z telefonu.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up