fbpx

Promocja marki w mediach społecznościowych — dywersyfikacja

Oparcie całego modelu biznesowego na Facebooku, Instagramie, Linkedinie czy jakimkolwiek innym medium nie jest dobrym rozwiązaniem. Dywersyfikacja to podstawa a własna lista e-mialowa to według mnie po prostu must have. Dlaczego? A pamiętasz największą awarię Facebooka, Instagrama i Whatsappa w historii? No właśnie. Przyjrzyjmy się Twojemu biznesowi nieco bliżej.

Działasz w mediach społecznościowych? Zadbaj o listę e-mialową

Promocja marki w mediach społecznościowych zaczyna się najczęściej od założenia profilu na Facebooku, Instagramie bądź innym medium. Zaczynają się pierwsze posty, reklamy, które jak wiadomo, podyktowane są przede wszystkim chęcią zarobku. Umówmy się, że jeśli już działamy w mediach społecznościowych, to chcemy ZARABIAĆ. Nikomu nie opłaca się prowadzić fanpage i wrzucać pieniędzy w reklamę, która nie przynosi żadnych, wymiernych korzyści. Tak samo, jak nikt nie chce poświęcać czasu na pisanie postów, które realnie docierają do garstki osób. O tym, czy dziś bardziej opłaca się płacić za pisanie postów, czy skuteczną reklamę, pisałam w tym artykule. Polecam do niego wrócić.


Zgłaszają się do mnie różne małe i większe biznesy. Bardzo często celem prowadzonej działalności jest między innymi sprzedaż produktów online. Pierwsze pytanie, które zadaję, dotyczy obecności marki w poszczególnych kanałach mediów społecznościowych oraz własnej, zebranej, zadbanej listy e-mailowej. Dla mnie lista e-mialowa oznacza sprzedaż i wartościowe kontakty, które mogę wgrać do piksela Facebooka. Dla właściciela biznesu lista e-mialowa powinna oznaczać również ZABEZPIECZENIE SIĘ na wypadek upadku lub awarii serwisu, w którym działa.


I UPS! Okazuję się, że naprawdę wielu właścicieli biznesów nie dba, nie inwestuje, a co gorsza nie posiada własnych list e-mailowych. Promocja marki w mediach społecznościowych powinna być dywersyfikowana i zabezpieczana, na wypadek tak dużych awarii, jak całkowity brak pracy serwisów: Facebook, Instagram, WhatsApp, która wydarzyła się w październiku 2021 roku. Nie mówiąc już o sprzedaży produktów i usług z własnej listy e-mailowej, którą kupuje się RAZ (np. poprzez wyświetlenie reklamy na zapis do newslettera lub po odbiór e-booka, celem uzyskania zgody na kontakt), a później ten lead dopieszcza się i spienięża odpowiednią komunikacją.


Dywersyfikacja to podstawa. Promocja marki w mediach społecznościowych to nie wszystko. Uzależniając „być albo nie być” własnego biznesu od serwisów, które do Ciebie NIE NALEŻĄ, to trochę strzał w kolano. Pamiętaj! Dane followersów w mediach społecznościowych nie są Twoje. Twoje są dopiero wtedy, gdy osoba fizycznie wyrazi zgodę na kontakt, zgody z zasadami RODO.

Ale o co tyle szumu? Promocja marki w mediach społecznościowych — od czego to się wszystko zaczęło

Zaczęło się od wielkiej awarii narzędzi Facebooka. Wielu śmieszkowało, ale myślę, że drugie tyle właścicieli biznesów otrzeźwiało. Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Twitter to tylko miejsca, w których jesteś gościem. W każdym momencie możesz stracić wszystko, na co tak ciężko pracowałeś, o ile swój biznes opierałeś tylko na zewnętrznych serwisach.

Promocja marki w mediach społecznościowych
Promocja marki w mediach społecznościowych

Zdjęcie 1.

4 października 2021 roku. Instagram i WhatsApp w trakcie wielkiej awarii ekosystemu Facebooka odpowiadają na wiadomość Twittera.

Zdjęcie 2.

Facebook zamieszcza informację o awarii na Twitterze.

Jeśli zależy Ci na biznesie, a zakładam, że tak właśnie jest, powinnaś zainwestować w kanały dystrybucji treści z kategorii „Owned”. Własna strona internetowa to początek — reszta serwisów powinna właśnie do niej kierować.

Kolejną rzeczą jest wyżej wspomniana dywersyfikacja kanałów społecznościowych. W strategii komunikacji uwzględnij narzędzia i kanały, które nie należą do jednego właściciela. Oczywiście zapamiętaj, że kanał jest na tyle dobry, o ile jest w nim Twoja grupa docelowa. Nie rzucaj się na każde medium społecznościowe, które jest aktualnie dostępne na rynku ani dlatego, że jest popularne. Wszystkie podjęte przez Ciebie decyzje powinny być uzasadnione między innymi LICZBAMI.

I tak jak kierujesz się zyskiem, tak pamiętaj, że inwestycja we WŁASNĄ BAZĘ DANYCH, najlepiej zintegrowaną z różnych źródeł, to najlepsze, co możesz dla siebie zrobić. I zamiast inwestować w posty napisane przez Social Media Managera, wydaj mądrze pieniądze w automatyzację i stronę www. Na posty przyjdzie jeszcze czas — najpierw podstawa 😊. A gdy przyjdziesz do mnie z tak fajnie rozwiniętą podstawą, to i praca dla mnie jest ciekawsza, i też nie zaczynamy od zera 😊

Promocja-marki-w-mediach-spolecznosciowych

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up