fbpx

Dlaczego nie warto odkładać tworzenia własnych social mediów w nieskończoność

Prowadząc rozmowy podczas szkoleń niejednokrotnie słyszę o wstrzymywaniu się przed prowadzeniem mediów społecznościowych. Ten akt „wstrzemięźliwości” od działań dotyczy nie tylko marek prowadzących swoje biznesy z powodzeniem w świecie offline, ale także osób aspirujących do bycia influencerami. Z czego wynikają obawy przed wejściem w świat online i dlaczego warto porzucić prokrastynację i iść przed siebie? Odpowiadam

Marka, która chwyta się ostatniego koła ratunkowego. Prowadzenie social media

Dwa lata temu, gdy wybuchła pandemia, social media zalała fala nowych fanpage na Facebooku i Instagramowych kont. Wielkie szyldy w serwisach informacyjnych i gazetach codziennych głośno krzyczały o nowej erze zakupów online i rosnącym rynku e-commarce. Oczywiście nie musieliśmy długo czekać, zmiany nadeszły błyskawicznie — profile zakładane przez właścicieli biznesów stacjonarnych lub ich pracowników, zaczęły tętnić życiem, tyle tylko, że nie wszystkie — a właściwie większość z nich nie.

W Polsce mamy taką tendencję, że kiedy biznes hula, to nie podejmujemy jakichkolwiek nowych działań, aby być przygotowanym na wstrzymanie/załamanie rynku. Często decyzja o rozpoczęciu działań marketingowych w mediach społecznościowych zostaje odłożona do momentu, aż właściciela biznesu sięga strach w obliczu nadchodzącej katastrofy.

Gdy zaczyna brakować klientów, marki ponownie zwracają się ku mediom społecznościowym, w popłochu dodawać nowe posty i formaty reklamowe, przy okazji od nowa ucząc się marketingu.

Ale to chyba nie tędy droga…

Inwestowanie w szkolenia marketingowe i koszt rozwijania social mediów (które potrzebują czasu!), nie idą w parze z wysokimi podatkami i kosztami działalności, gdy źródełko klientów błyskawicznie wysycha.

Morał: lepiej zacząć swoje działania w mediach społecznościowych WCZEŚNIEJ i budować swoje imperium małymi krokami, niż chwytać się szybkiej formy komunikacji, gdy jesteśmy na skraju bankructwa.

Prowadzenie social media nie musi być udręką!

Marka, która wchodzi na rynek bez znajomości podstaw marketingu w sieci, czyli prowadzenie social media na oślep

Jeśli planujesz swój biznes online koniecznie przeczytaj ten akapit.

Pani Magda podjęła decyzję o wprowadzeniu własnej marki na rynek. Będzie do marka odzieżowa produkująca ubranka dla dzieci. Wcześniej oglądała wiele wspaniale prosperujących biznesów online z dużymi dochodami. Ona również chce stworzyć swoje imperium. Skoro u innych działa, a biznes online jest tak szeroko promowany, to czemu by nie spróbować?

Z czasem powstaje kolekcja ubranek dla dzieci, nowe logo, metki, opakowania. Powstaje strona internetowa, którą wykonała zaprzyjaźniona agencja. Czas ruszyć na podbój internetu!

Powstaje profil na Facebooku i Instagramie. Pani Magda zaczyna prowadzić media społecznościowe wraz z freelancerem, gubi się w tylu nowościach, algorytmach i nie wie już co i z czym. Oczekiwała fajerwerków a tu klapa. Koszty reklamowe rosną, czas podejść do mediów społecznościowych bardziej strategicznie. Zamawia stworzenie strategii marketingowej, prosi o pomoc agencje. Ale tu sytuacja się powtarza. Statystyki rosną, ludzi przybywa, ale sprzedaż jakoś nie rusza.

Powodów takiej sytuacji może być wiele. I wcale to nie oznacza, że freelancer i agencja robią coś źle. Bardziej chcę zwrócić uwagę na fakt, że gdyby Pani Magda zainteresowała się marketingiem i sprzedażą w mediach społecznościowych wcześniej prawdopodobnie zaoszczędziłaby dużo czasu i pieniędzy.

Na szkolenia, testowanie, nieskuteczne reklamy puszczone w nieodpowiednim momencie.

BO MEDIA SPOEŁCZNOŚCIOWE MARKI MUSZĄ DOJRZEĆ. Profity przyjdą z czasem.

Nikt też nie zrobi za markę całej roboty: ani freelancer, ani agencja.

Za marką musi ktoś stać. Ktoś kto angażuje się w działania marketingowe, wie co dla swojego „dziecka” jest odpowiednie.

We współpracy z agencją lub freelencerem, ale z głową na karku.

Nie odkładaj nauki mediów społecznościowych na później, ani zrobienia pierwszego kroku.

Prowadzenie social media to szkoła, która trwa przez cały okres prowadzenia biznesu!

Aspirujący influencer

Influencer marketing jest dziś wyceniany na ponad 100 mld dolarów. Nic dziwnego, że cieszy się taką popularnością wśród widzów internetowych. Czy bańka pęknie? Szczerze? Nie wydaje mi się. Rynek pęcznieje, ale jest w nim jeszcze wystarczająco dużo miejsca i kampanii do przeprowadzenia 😊

Najczęstszym powodem prokrastynacji przed pokazywaniem siebie w social mediach jest — OPINIA INNYCH OSÓB.

  • Co powiedzą inni, gdy zobaczą mnie na TikToku?
  • Jak mam przełamać strach przed nagrywaniem?
  • Chcę zaistnieć w sieci i bardzo mi się to podoba, ale zupełnie nie wiem, o czym mam pisać!

Odkładając wejście w media społecznościowe w nieskończoność wciąż stoisz w miejscu. Patrzysz tylko w kierunku swoich marzeń i nic za tym nie idzie. Inni zaś podbijają swoją niszę, tworząc dla Ciebie konkurencje. I tutaj nic wiele nie trzeba dodawać.

Zastanów się nad odpowiedzią na te pytania:

  1. Dlaczego chcesz zostać influencerem?
  2. Komu jako twórca chcesz służyć?
  3. W jaki sposób chcesz pomóc innym jako twórca? Jak Twoje treści mają wspierać życie innych?
  4. W co będziesz inwestować? Czego będziesz się uczyć?
  5. Jaką społeczność chcesz skupić wokół swojej osoby?
  6. Jak przekształcisz swoją influencerową markę w dobrze prosperujący biznes? Jaki masz na to pomysł?
  7. Co jest Twoim wyróżnikiem spośród tłumu innych twórców?
  8. Co z przyjemnością i lekkością możesz tworzyć każdego tygodnia?
  9. Co dla Ciebie jest sukcesem? Kiedy stwierdzisz, że Twoje działania w sieci osiągnęły zadowalający Cię poziom?
  10. Czego jako influencer nigdy nie zrobisz? Jakie są Twoje wartości?
  11. Jaka forma treści jest dla Ciebie najłatwiejsza i przynosi największą radość?

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up