fbpx

Recykling treści – jak szybko i skutecznie publikować stary content

Każdy content manager spotkał się z recyklingiem treści. Nic dziwnego, gdyż „mielenie” starych i podobnych do siebie tematów w różnych formach gwarantuje nam dotarcie do nowych grup odbiorców, pozycjonowanie na inne, lecz podobne słowa kluczowe oraz gwarancję, że nasze treści wykorzystujemy w stu procentach. Recykling treści to po prostu tworzenie jednej treści – wielu innych. Pokażę Ci, jak ja to robię.

Recykling treści, gdzie możemy publikować nasz content

Myśląc o recyklingu treści, zastanów się najpierw, jakie posiadasz możliwości obróbki danego tematu. Posiadając swój biznes lub markę osobistą na pewno skupiasz się na wybranych, zgodnych z Twoją strategią działania platformach. Do wyboru masz media społecznościowe, własny blog i stronę www, platformy do publikowania filmów, podcastów i innych.

Recykling treści na przykładowych platformach:

  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok
  • Snapchat
  • YouTube
  • Linkedin
  • Spotify
  • Google Podcasts
  • Soundcloud
  • Własny blog, strona www
  • Pinterest

Recykling treści nie taki straszny, jak go malują

Dobra, teraz pokażę Ci przykład recyklingu treści, gdzie podstawą będzie LIVE. Do dzieła.

Facebook, Linkedin, YouTube

  1. Nagrywasz LIVE? Użyj StreamYard. Udostępnij go jednocześnie na Facebooku, Linkedinie i YouTube.

recykling-treści

Instagram, Blog, strona www

2. Nagrany LIVE możesz zapisać na stałe w Social Mediach. Dodaj okładkę wykonaną np. w Canvie. Następnie udostępnij na IGTV oraz własnym blogu lub stronie www.

recykling-treści

Spotify, Google Podcasts, Soundcloud

3. Nagrany LIVE możesz opublikować w formie podcastu na wybranej przez Ciebie platformie. Możesz również opublikować podcast na własnej stronie www lub blogu, w materiale tekstowym z LIVE.

recykling-treści

Strona www, blog

4. LIVE opublikuj w formie artykułu na blogu lub stronie www. Pamiętaj, aby wzbogacić go słowami kluczowymi, które dodatkowo będą dla Ciebie pracować w wyszukiwarce Googla.

recykling-treści

Pinterest

5. Masz już tekst z LIVE na swoim blogu. Teraz czas, aby wyodrębnić poszczególne, merytoryczne, ważne dla odbiorcy treści w formie graficznej. W tym celu wypróbuj infografiki. Opublikuj ją na Pintereście. Grafikę możesz wykonać bezpłatnie w Canvie.

Instagram, Facebook, Linkedin POST i relacje

6. Infografikę możesz opublikować również w poście w różnych platformach, a następnie ją crosspostować. Infografiki i posty na Facebooku crosspostuj w grupach zbliżonych tematycznie. Zwiększysz dzięki temu zasięg posta.

Publikując na Instagramie, udostępnij nowy post w relacji stories.

YouTube

  • Podczas LIVE pokazywałeś użytkownikom instrukcję, jak mają coś wykonać? Nagraj ją w postaci video na TikToka w wersji skróconej (o ile tematyka będzie zgodna z grupą docelową).
  • Opublikuj wyciętą instrukcję samodzielnie na YouTube. Niektórzy nie chcą oglądać całego LIVE – interesuje ich szybkie rozwiązanie problemu, który Ty oferujesz.

Ebook

  • Pamiętaj! Wartościowe treści możesz udostępniać w formie e-booka do ściągnięcia np. po tym, jak Twój odbiorca poda adres e-miał, który Ty wykorzystasz w swoim newsletterze.

Slideshare

  • Recykling treści w formie prezentacji? A dlaczego nie? Jeśli chcesz dzielić się specjalistyczną wiedzą możesz udostępnić preznetację z LIVE na Slideshare. Plusem tej platformy jest wysokie pozycjonowanie w Google.

Kiedy powinnam robić ten recykling treści

Recyklingu treści (czyli obróbki danej treści na różne publikacje) możesz dokonywać niemal na każdej treści, którą kiedykolwiek opublikowałaś. Przed jego wykonaniem, warto jednak zastanowić się, które tematy będą najlepsze, aby maksymalnie wykorzystać potencjał treści najchętniej czytanych lub oglądanych. W tym celu kieruj się statystykami.

Aby określić, które treści poddać recyklingowi treści sprawdź statystyki wyświetleń, udostępnień, zasięg. Wszystkie te dane znajdziesz w analizach wewnętrznych danej platformy społecznościowej.  Jeśli recykling treści dotyczy tekstu na Twoim blogu lub stronie www, sprawdź dane w Google Analytics.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up