Snack content będzie najbardziej pożądaną formą treści w mediach społecznościowych. Już teraz zdobywa ogromne zainteresowanie twórców i podążających za nimi marek. Krótkie treści to odpowiedź na rosnący udział telefonów (jako główne urządzenie służące do przeglądania internetu), pęd życia, brak cierpliwości i czasu na przeglądanie długich filmów i czytanie obszernych artykułów. Postaw na SNACK CONTENT. A ja powiem Ci dlaczego.
Snack content co to jest
Snack content to mikro treść tekstowa, wizualna lub animowana. Najpopularniejszą firmą Snack Contentu w ostatnim czasie stanowią krótkie formy video TikTok i Instagram Reels. Krótkie formy tekstowe i filmowe mają przykuwać uwagę, służą ekspresowej konsumpcji, przekazują określoną wartość i informacje, bawią, śmieszą, rozprzestrzeniają się wirusowo i łatwo je udostępniać wśród użytkowników.
Innymi słowy to łatwa, szybka, skuteczna i natychmiastowa treść.
Cechy Snack Contentu (video):
- Nagrywane w formacie pionowym 9:16
- Bardzo szybkie nagrywanie i montaż (filmy są krótkie, nie potrzebują wielu scen)
- Treść lekka, nieskomplikowana
- Transkrypcja tekstu (wykonana poprzez narzędzia wewnętrzne aplikacji TikTok, Instagram lub samodzielnie)
- Video trwa maksymalnie minutę (możliwość udostępniania dłuższych treści na TikToku nie cieszy się tak dużą popularnością)
- Skuteczne CTA na koniec filmu
Dlaczego warto stosować Snack Content w komunikacji marki
Gdy wprowadzałam pierwszą markę na TikToka naszym celem była przede wszystkim zabawa. Chcieliśmy zrobić coś innego niż konkurencja. Szybko jednak przekonaliśmy się, że to, co robimy pokazuje naszą eksperckość i pozytywnie oddziałowuje na społeczność marki. Krótkie treści video tworzy się o wiele szybciej niż karuzele na Instagramie. Nie oznacza to oczywiście, że treść jest kiepskiej jakości. Wręcz przeciwnie: wnosi wartość, jest skuteczniejsza i chętniej oglądana.
Benjamin Franklin powiedział kiedyś słusznie, że „Czas to pieniądz”. I ten czas jest olbrzymią wartością dla marki w mediach społecznościowych i dla jej odbiorców. Dzisiaj nie mamy czasu czytać długich artykułów i przekopywać się przez rozbudowane strony internetowe w poszukiwaniu odpowiedzi. Bycie „offline to nowy luksus” i aby z tego luksusu skorzystać, przyśpieszamy w sieci. Uwaga jest dzisiaj walutą i jeśli Ty o nią nie zadbasz, ktoś inny zrobi to za Ciebie.
Tego wymaga od nas nowe pokolenie wychowane w pełnej cyfryzacji.
Czy zatem warto tworzyć Snack Content?
Oczywiście, że tak. Nawet jeśli Ci się to nie podoba, świat nie zwalnia. Zauważ, że teraz nawet najpoważniejsze wydarzenia na świecie oglądamy właśnie z pomocą Snack Contentu. To Twoja szansa na zaistnienie w sieci jako mała marka i dobrze prosperujący biznes.
Spadek zasięgów, który obserwujemy jest spowodowany tym, że staliśmy się nieczuli na nudne i nic nie wnoszące do naszego życia treści. Przyzwyczailiśmy się do innej dynamiki życia i informacji. To, co dziś sensacyjne i porywające znacznie się wyostrzyło. Wyostrzyły się nasze zmysły na szybką konsumpcję. Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie Snack Content.
Pamiętaj, że nasz mózg przetwarza obrazy 60 000 razy szybciej niż tekst, a chwytliwa piosenka jest… chwytliwa. I te dwie rzeczy sprawiają, że możesz pokazać swój biznes z innej perspektywy. Z tej bardziej na miarę naszych czasów.
O czym powinnaś pamiętać tworząc Snack Content do sieci (video):
- Zawsze dopasuj miniaturkę w wersji pionowej i kwadratowej (dopasowanie rozmiaru do podglądu contentu na Instagramie)
- Zawsze zadaj pytanie na początku video
- Poinformuj odbiorcę, aby oglądał video do końca
- Poproś odbiorcę o obserwację jeśli chce więcej tego typu treści
- Wskaż na problem
- Pokaż rozwiązanie problemu
- Zadaj pytanie na koniec
- Dodaj hashtagi
- Dodaj krótki opis
- Staraj się, aby muzyka nie przyćmiła nagrania audio
- Zawsze dbaj o dobre oświetlenie