fbpx

Tajemnicze statystyki Instagrama, czyli jak je sprawdzać i gdzie szukać?

Twoje liczniki polubień raz stoją w miejscu a raz pną się do góry i spadają? Obserwujesz to, ale kompletnie nie wiesz dlaczego jednym razem jesteś popularna niczym Kate Moss na wybiegu a drugim niezauważona i niedoceniona? Ah… te lajki Instagramowe, mogą dać w kość. Zanim jednak zaczniesz narzekać, że nie idzie Ci tak jak chciałaś, sprawdź statystki! Statystyki Instagram łatwo opanować i w tym pomoże Ci ten artykuł.

Jak sprawdzić statystyki na Instagramie?

To proste, ale musisz spełnić jeden warunek. Statystyki Instagrama nie działają na kontach prywatnych. Konto prywatne to nic innego jak zamknięcie się na świat zewnętrzny, który ma utrudniony dostęp do Twojego konta. Jeśli chcesz sprawdzić statystki Instagram online wystarczy, że przełączysz profil prywatny na profil firmowy. Jak to zrobić, pokazuję tutaj. Drugą opcją jest przełączenie konta na profil twórcy. O profilu twórcy rozpisałam się na swoim Instagramie.

Profil firmowy na Instagramie, czy jest płatny?

Nie. Nic nie płacisz za prowadzenie profilu firmowego. Profil firmowy umożliwia Ci promowanie swoich postów, sprawdzanie statystyk, zasięgu i odwiedzin konta. Dodatkowo, możesz udostępnić swój numer telefonu lub e-mail, aby ułatwić kontakt z Tobą. Dzięki tej funkcji łatwo możesz określić grupę swoich odbiorców, ich lokalizacje i preferencje.

Gdzie są statystyki na Instagramie

Statystyki Instagrama sprawdzamy pod każdym postem. Wystarczy wejść w wybrane zdjęcie i kliknąć po lewej stronie „Zobacz statystyki”. Drugi wskaźnik będzie widoczny w profilu po lewej stronie. Klikając na ikonę, rozwinie nam się menu z statystykami.  Oczywiście, nie każdy wskaźnik będzie Ci potrzebny do prowadzenia Instagrama, ale zdecydowanie lepiej zobrazuje Twoją pozycje i co należy w nim poprawić. Mierzenie Twoich działań zacznij od ustalenia celu, ustal co tak naprawdę chcesz osiągnąć, określ swoje mocne i słabe strony. Darmowe statystyki Instagrama wystarczą każdemu początkującemu blogerowi jak i wschodzącym markom.

statystyki instagram
statystyki instagram

Statystyki Instagram interpretacja

Statystyki Instagrama pozwalają nam śledzić aktywność do 2 lat wstecz. Wystarczy? Ja myślę, że tak. Zakładka “statystki” podzielona jest na trzy części:

  • aktywność,
  • zawartość,
  • grupa odbiorców.

AKTYWNOŚĆ

Aktywność to liczba unikatowych kont, które skomentowały lub zalajkowały Twoje zdjęcie. Dzielimy ją na: 

Interakcje: liczba dotknięć Twoich postów i profilu do 7 dni. Klikając palcem w diagram, pokażą się wartości liczbowe, konkretnie do każdego dnia. Przeanalizuj, kiedy aktywność jest większa, być może ma to związek z postem sponsorowanym lub wysokiej jakości contentem?

Interakcje dzielimy na:

  • Odwiedziny profilu: liczba odwiedzin profilu do 7 dni.
  • Kliknięcia w witrynie: liczba kliknięć użytkowników w witrynie do 7 dni.

ODKRYWANIE:

Ile osób zobaczyło Twoje posty i gdzie można je znaleźć.

Odkrywanie dzielimy na:

  • Zasięg: liczba unikatowych kont, które wyświetliły Twoje posty do 7 dni
  • Wyświetlenia: łączna liczba wyświetleń wszystkich Twoich postów do 7 dni

statystyki instagram

Najlepsze wyniki na IG?

  • Zasięg Twojego postu powinien mieścić się w normie 30-60% od ogólnej liczby obserwujących. Możesz go zwiększyć poprzez publikacje o odpowiedniej godzinie oraz przy dobrze dobranych hashtagach.

 

  • Dobry zasięg aktywności (czyli lajków i komentarzy) powinna się mieścić w granicach od 5%-10% od zasięgu. Najlepsze jednak wyniki otrzymasz już powyżej 6%, a martwić powinniśmy się przy wskaźniku poniżej 3%-5%. Kluczowym czynnikiem przemawiającym za zaangażowaniem jest CIEKAWE ZDJĘCIE. Możesz również zwiększyć ilość interakcji np. zadając pytanie pod zdjęciem.

ZAWARTOŚĆ

To informacje na temat poszczególnych postów. Znajdziesz tutaj posty ułożone od najbardziej popularnych, liczbę ich wyświetleń, zasięgu, utworzone relacje i promocje. Klikając w zakładkę postów, możesz posortować zawartość odnosząc się zarówno do daty dodania zdjęcia, jak i rodzaju contentu. Dzięki filtrom możesz porównać czy Twoje konto rośnie w stosunku np. do roku poprzedniego.

Na co warto zwrócić uwagę?

Klikając w „Posty w aktualnościach” na pierwszy rzut oka zobaczysz posty od najbardziej wyświetlanych. Po kliknięciu w zdjęcie, które chcesz poddać analizie, w lewym dolnym rogu zobaczysz przycisk „Zobacz statystyki”. Klikając w nie, dostaniesz pełne informacje na temat Twojego zdjęcia.

  • Interakcje: działania podjęte z poziomu posta. Podzielimy je zarówno na wizyty w profilu oraz e-maile.
  • Odkrywanie: liczba odbiorców z procentowym wyodrębnieniem nowych użytkowników, którzy Cię nie obserwują
  • Obserwujący: liczba kont, które zaczęły obserwować Twój profil.
  • Wyświetlenia: łączna liczba wyświetleń z różnych kanałów danego posta.

Wyświetlenia dzielimy na:

  • Ze strony głównej: czyli z poziomu strony głównej IG
  • Z hashtagów: skuteczność hashtagów. Bardzo ważne pole. Będziemy to jeszcze omawiać.
  • Z profilu: czyli z poziomu Twojego konta
  • Z innego miejsca
statystyki instagram

GRUPA ODBIORCÓW

Ta zakładka jest ważna ze względu na analizę Twojej grupy docelowej. W zakładce dokładnie poznamy liczbę obserwujących oraz tych, którzy nas zaobserwowali przez ostatni tydzień.

  • Najpopularniejsze lokalizacje: miejsca, gdzie trafiają Twoje posty. U mnie jest to Warszawa i Kraków, dlatego najczęściej to tam, oznaczam się w postach.
  • Przedział wiekowy: mężczyźni czy kobiety? W jakim wieku są nasi odbiorcy?
  • Obserwujący: Tutaj zobaczysz aktywność swoich obserwujących. W moim przypadku prawie każdego dnia, największa liczba osób odwiedza IG między 15:00-21:00. I ta godzina będzie idealna na wstawienie nowego posta.

statystyki instagram

Statystyki Instagram – w roku 2020 przewiduje się rozbudowanie statystyk Instagrama. W tym momencie na rynku funkcjonuje bardzo dużo pobocznych aplikacji i platform, które oferują szersze analizy konta.

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up