fbpx

Testy AB postów na Facebooku – jak to działa

Testy AB postów na Facebooku to narzędzie, które pomoże wybrać najlepszą kreację z największą liczbą polubień, komentarzy, udostępnień, kliknięć lub wyświetleń. Testowanie publikacji to bardzo dobry sposób na sprawdzenie, jakiego typu posty cieszą się największą popularnością wśród naszej grupy odbiorców. Jakie możliwości dają nam testy AB postów na Facebooku?

Testy AB postów na Facebooku — kilka faktów

  1. Od teraz, zanim opublikujesz post możesz przetestować do 4 różnych kreacji (zdjęcie, tekst), które zobaczy grupa testowa, wybrana spośród Twojej społeczności. Celem testu jest wyłonienie wariantu, który najbardziej podoba się Twoim odbiorcom.
  2. W trakcie trwania testu post nie jest publikowany na stronie głównej fanpage. Publikacja następuje PO ZAKOŃCZENIU TESTU. Facebook opublikuje za Ciebie najlepszą kreację.
  3. Samodzielnie wybierasz czas trwania testu (od 30 minut do 24 godzin).
  4. Możesz testować mocno różniące się między sobą kreacje np. obraz kontra post z udostępnionym linkiem.
  5. Zwycięzca testu wyłoniony jest na podstawie czynnika, który wybierzesz za najważniejszy. Może być to liczba reakcji pod postem, udostępnień, kliknięć itp.
  6. Możesz zakończyć test AB postów na Facebooku przed upłynięciem czasu.
  7. Możesz zmienić zwycięski post na inny wariant po zakończeniu testu.
  8. Po zakończeniu testu warianty testowe będą nadal pojawiać się w kanałach aktualności dla osób, które je widziały. Jednak na Twojej stronie ludzie będą widzieć tylko zwycięski post.
  9. Posty wideo można testować TYLKO z innymi filmami.
test-ab-postow-na-facebooku

Co się stanie, gdy test AB postów na Facebooku zostanie zakończony

Po zakończonym teście zwycięska kreacja zostanie opublikowana na Twojej stronie firmowej na Facebooku.

Pamiętaj, że test nie jest estymacją algorytmiczną. Osoby obserwujące stronę zobaczą ustawione przez Ciebie warianty postów. Na przykład, jeśli testujesz miniaturę A i miniaturę B, niektóre osoby zobaczą A, a inne B podczas trwania testu.

Korzyści z przeprowadzania testów AB na Facebooku

  • Możliwość bliższego poznania, co podoba się naszym odbiorcom (np. testowanie tematów).
  • Możliwość odkrywania trendów i potrzeb odbiorców.
  • Świadome decyzje dotyczące publikacji przyszłych postów.
  • Możliwość przetestowania bezpłatnego postów, przed opublikowaniem kampanii promocyjnej.

Instrukcja krok po kroku

  1. Zaloguj się do Facebook Creator Studio.
  2. W lewym menu wybierz opcję UTWÓRZ NOWY a następnie UTWÓRZ TESTY POSTÓW.
test-AB-postow-na-facebooku

3. Teraz dodaj do 4 kreacji, które chcesz przetestować. Po uzupełnieniu postów, kliknij OPUBLIKUJ TERAZ.

test-AB-postow-na-facebooku

4. Teraz wybierz zmienne, po której Facebook określi, który post jest kreacją zwycięską. Określ czas trwania testu i zatwierdź zmiany.

5. Gotowe! 😉

👇 Obserwuj mnie na Instagramie! 👇

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up