Testy AB postów na Facebooku to narzędzie, które pomoże wybrać najlepszą kreację z największą liczbą polubień, komentarzy, udostępnień, kliknięć lub wyświetleń. Testowanie publikacji to bardzo dobry sposób na sprawdzenie, jakiego typu posty cieszą się największą popularnością wśród naszej grupy odbiorców. Jakie możliwości dają nam testy AB postów na Facebooku?
Testy AB postów na Facebooku — kilka faktów
- Od teraz, zanim opublikujesz post możesz przetestować do 4 różnych kreacji (zdjęcie, tekst), które zobaczy grupa testowa, wybrana spośród Twojej społeczności. Celem testu jest wyłonienie wariantu, który najbardziej podoba się Twoim odbiorcom.
- W trakcie trwania testu post nie jest publikowany na stronie głównej fanpage. Publikacja następuje PO ZAKOŃCZENIU TESTU. Facebook opublikuje za Ciebie najlepszą kreację.
- Samodzielnie wybierasz czas trwania testu (od 30 minut do 24 godzin).
- Możesz testować mocno różniące się między sobą kreacje np. obraz kontra post z udostępnionym linkiem.
- Zwycięzca testu wyłoniony jest na podstawie czynnika, który wybierzesz za najważniejszy. Może być to liczba reakcji pod postem, udostępnień, kliknięć itp.
- Możesz zakończyć test AB postów na Facebooku przed upłynięciem czasu.
- Możesz zmienić zwycięski post na inny wariant po zakończeniu testu.
- Po zakończeniu testu warianty testowe będą nadal pojawiać się w kanałach aktualności dla osób, które je widziały. Jednak na Twojej stronie ludzie będą widzieć tylko zwycięski post.
- Posty wideo można testować TYLKO z innymi filmami.

Co się stanie, gdy test AB postów na Facebooku zostanie zakończony
Po zakończonym teście zwycięska kreacja zostanie opublikowana na Twojej stronie firmowej na Facebooku.
Pamiętaj, że test nie jest estymacją algorytmiczną. Osoby obserwujące stronę zobaczą ustawione przez Ciebie warianty postów. Na przykład, jeśli testujesz miniaturę A i miniaturę B, niektóre osoby zobaczą A, a inne B podczas trwania testu.
Korzyści z przeprowadzania testów AB na Facebooku
- Możliwość bliższego poznania, co podoba się naszym odbiorcom (np. testowanie tematów).
- Możliwość odkrywania trendów i potrzeb odbiorców.
- Świadome decyzje dotyczące publikacji przyszłych postów.
- Możliwość przetestowania bezpłatnego postów, przed opublikowaniem kampanii promocyjnej.
Instrukcja krok po kroku
- Zaloguj się do Facebook Creator Studio.
- W lewym menu wybierz opcję UTWÓRZ NOWY a następnie UTWÓRZ TESTY POSTÓW.

3. Teraz dodaj do 4 kreacji, które chcesz przetestować. Po uzupełnieniu postów, kliknij OPUBLIKUJ TERAZ.

4. Teraz wybierz zmienne, po której Facebook określi, który post jest kreacją zwycięską. Określ czas trwania testu i zatwierdź zmiany.
5. Gotowe! 😉