fbpx

Pamiętaj – to klient jest bohaterem, a nie Twoja marka.

Są cechy, dzięki którym Twoja marka zyska miano prawdziwego przyjaciela. Konsument szuka rozwiązania swoich problemów, ponieważ skupiony jest przede wszystkim na sobie. Umiejscawiając go w roli bohatera, stawiasz go na pierwszym planie, zyskujesz jego zaufanie i sprawiasz, że ten czuje, że jest we właściwym miejscu i z marką, która naprawdę jest mu bliska. Poczucie bliskości to zainteresowanie, lojalność i przyjaźń na dobre i na złe. Storytelling podpowiada, jak tego dokonać.

Kto jest bohaterem w Twojej ofercie, Ty czy klient

Jest sobota. Budzisz się wypoczęta i pełna nadziei na nadchodzący dzień. To dziś, w sobotę, będziesz mogła się odprężyć, a może nawet zaplanować dłuższy wypad w góry. Podekscytowana wchodzisz we wrota Internetu i skrupulatnie przeszukujesz go w celu znalezienia wymarzonego, góralskiego noclegu. Jest, znalazłaś ciekawe miejsce. Teraz tylko musisz się dowiedzieć, ile kosztuje doba noclegowa i jakie atrakcje spotkasz na miejscu. Wchodzisz na stronę internetową górskiego pensjonatu. Szukasz ceny, atrakcji, informacji o SPA. Niestety, zamiast informacji o tym, jak cudnie mogłabyś się zrelaksować w jacuzzi w kształcie beczki, popijając kieliszek szampana i słuchając spokojnej muzyki, znajdujesz jedynie informacje o tym, że pensjonat funkcjonuje od 1956 roku, a jego założycielem był prapradziadek dziadka Janka. Widzisz też informacje, że pensjonat odwiedziło wiele znanych osób, posiada ciekawe tradycje i najpiękniejsze rzeźby z naturalnego drewna. No ok., ale gdzie w tym wszystkim jesteś Ty? Gdzie Twój wypoczynek? Nie chciałaś czytać historii pensjonatu. Ty masz się dowiedzieć, jak pobyt w górskim pensjonacie przyczyni się do Twojego odczucia szczęścia i spokoju. Nie zostałaś bohaterem.

Storytelling przychodzi z pomocą

Klient, wybierając ofertę lub wchodząc na Twoją stronę internetową, chce zaspokoić jeden lub kilka problemów spędzających mu sen z powiek. Jak w dobrej opowieści, bohater zawsze zmaga się z przeciwnościami losu, aby na sam koniec znaleźć rozwiązanie swoich problemów i żyć beztrosko. Bohater – Twój klient – w storytellingu musi mieć zdefiniowane cele. Jeśli zdefiniujesz je prawidłowo i przedstawisz je realnie w swojej ofercie, spowodujesz, że klient pomyśli: „o, oni mogą rozwiązać mój problem!”. Zdefiniowanie przeszkody, jaką bohater musi pokonać, zapycha lukę w ofercie i sprawia, że czuje sprzymierzenie z Twoją marką.

Dlaczego klient, a nie Ty

Ponieważ oferta Twojej marki jest dla niego. To Ty masz wzbudzić w nim potrzebę i umieć ją zaspokoić. Możesz pokazać mu drogę do przejścia i być jego zwierzchnikiem, ale nie możesz w tej historii grać pierwszych skrzypiec. Zaspokojenie luki pomiędzy pragnieniem a jej zaspokojeniem buduje ciekawość klienta. Storytelling stawia go w roli bohatera, aby ten poczuł się ważny. Jeśli nie zaintrygujesz klienta swoją ofertą, nie ma on dostatecznej motywacji, aby z niej skorzystać. Bohater opowieści szuka więzi społecznych, oszczędności pieniędzy i czasu. Ważny jest dla niego status społeczny i gromadzenie zapasów. Chce rozwiązać swoje problemy emocjonalne, obyczajowe i filozoficzne. On chce wiedzieć, jaki cel możesz mu pomóc zrealizować. Jeśli nie odczyta tego z Twojej oferty, nie będzie nią zainteresowany.

Sprawdź również: Dwa błedy, których unikniesz dzięki storytellingowi

 

Jestem na Instagramie!

storytelling

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up