fbpx

Jak zwiększyć liczbę udostępnień postów na Instagramie

Udostępnianie na Instagramie to silnik dobrych zasięgów. Dzieje się tak, ponieważ udostępniane treści mają szanse zobaczyć osoby, które nie znają naszego profilu. Wielokrotnie na pewno natrafiłaś na ciekawy profil, który został przez kogoś udostępniony i polecony. Dzisiaj opowiem Ci, co użytkownicy Instagrama najchętniej udostępniają i jak zwiększyć liczbę udostępnień postów na Twoim profilu.

Udostępnianie na Instagramie, czyli to, co lubisz i kochasz

Zobaczmy jakie treści są udostępniane najczęściej.

Treści użyteczne, zabawne, polityczne i ważne z punktu widzenia osoby, która post udostępnia. Co to oznacza dla Ciebie? Spójrz na STORY. Zazwyczaj udostępniamy po prostu treści DOBRE lub te, z którymi się utożsamiamy. Idąc tym tropem dalej, jeśli dana osoba zobaczy w Twojej treści cząstkę siebie — chętniej ją udostępni. Udostępnianie na Instagramie podziała również wtedy, kiedy skomentujesz trafnie (w punkt) otaczającą Cię rzeczywistość. Sprawdziłam! Działa!

UWAGA! Czasem zdarza się tak (a z mojej praktyki bywa tak nawet często), że udostępniamy dane treści, ponieważ chcemy nawiązać kontakt z danymi twórcami. ZWRACAJ uwagę na osoby, które udostępniają Twoje treści i przede wszystkim – podziękuj + porozmawiaj.

Treści udostępnione, które pokazują światopogląd danej osoby oraz wywołują emocje. I chodzi tutaj o całą paletę emocji, które towarzyszą człowiekowi. Od złości po szczęście. Złości i smutku po radość (np. udostępnianie na Instagramie poprzez memy).

udostepnianie-na-instagramie

I teraz odpowiedzmy sobie, co ma wpływ na udostępnianie treści (sharowanie ich dalej) na IG

TEMAT – czy post jest o czymś, czy o niczym. Daje wartość, śmieszy, smuci, trafia w punkt? Czy odsłania coś, trafia do ludzi?
ZDJĘCIE – i chociaż IG nie jest już jak PINTEREST (ale ma z nim wiele wspólnego), to zauważ, że teraz udostępnia się nie tyle „piękne obrazki” co TREŚCI, KTÓRE SĄ POD NIMI.

Jak zwiększyć liczbę udostępnień na Instagramie

1. Czytelnik kocha wyliczanki. I zwróćcie na to uwagę. Lepiej się czytają i trafiają w sedno bez zbędnego gaworzenia o… wiecie czym 😊 PS. Jest to przebadane, sprawdzone. Stosowanie wyliczanek uwzględnij również w tytule np. „5 sposób na…” – oddziel również tekst spacjami.

2. Infografiki. I tutaj poruszę ważny temat. Generalnie karuzel nie lubię (wiecie tych graficznych przedstawień tematów). JEDNAK z punktu widzenia czytelnika, są one wygodne, zapadają w pamięć, szybkie i… są infografikami. To też jest zbadane! UWAGA! Jeśli Twoja grafika jest ważna społecznie ma jeszcze większe szanse na share.

3. Poradniki. Co tu dużo mówić. Merytoryka to merytoryka. Tematy postów poradnikowych powinny (ale nie muszą) być zgodne z tematyką Twojego profilu. Jeśli wiedza, którą przekazujesz na swoim profilu z punktu widzenia użytkownika jest ważna i przydatna, chętnie będzie udostępniania.

4. POSTY ZACZYNAJĄCE SIĘ OD CO, DLACZEGO, JAK? (tytuł). Nie bez powodu obowiązuje pewien styl pisania tytułów przez copywriterów do wyszukiwarek. Pisałam już przykładowe początki tytułów w jednym z postów na Instagramie.

5. POPROŚ! Najczęściej treść udostępnią osoby, które Cię lubią, mają z Tobą bliższy kontakt, relację na Instagramie i obserwują Cię dłuższy czas na profilu. To jest kolejny powód, dla którego tworzenie relacji na Instagramie JEST ważne. O udostępnienie Twojej treści na Instagramie możesz również poprosić. Serio to nic nie szkodzi a działa cuda!

6. Share za share – czy to jest metoda na obserwacje? TAK! Jednak pamiętaj, że wyróżniamy mocny i słaby share. Udostępnianie na Instagramie może Ci nic nie dać jeśli opublikowany przez obserwatora post zniknie w gąszczu innych udostępnień.

Mocny share – to taki, który pojawia się u kogoś w formie publikacji, która NIE JEST poprzedzona sharowaniem innych profili. Sama zwróć na to uwagę. Jeśli widzisz 10-15 profili udostępnionych u kogoś jeden po drugim, tracisz zainteresowanie. Dodatkowo MOCNY SHARE jest często opisany, dlaczego autor udostępnia daną treść.

Słaby share – to taki, który ląduje w tłumie sherów.

7. Wyzwanie – dobrze opracowane i wdrożone wpływają na udostępnienia. Spójrz na popularne wyzwania na IG. Czym się charakteryzują? Jaką mają siłę, moc? Zaproś do wyzwania zaprzyjaźnionych Instagramerów. Wyzwanie możesz również połączyć z reklamą płatną. Efekt gwarantowany!

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

One Response

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up