User Generated Content to treści, które są dobrowolnie generowane przez użytkowników. I o ile w kontekście Facebooka mówi się o nim sporo, tak na Instagramie tę działkę przejmują głównie marki. Tymczasem User Generated Content na Instagramie generuje kliki i wysokie zasięgi — zwłaszcza na stories.
Dlatego dziś przyjrzymy się, czym de facto User Generated Content jest dla użytkowników Instagrama i jak Ty możesz go wykorzystać w swojej komunikacji.
Zacznijmy jednak od początku.
3 proste zasady User Generated Content na Instagramie
1. Content tworzą użytkownicy, którzy nie są opłaconymi influencerami lub pracownikami firmy.
2. Treść jest unikalna i stworzona przez autora (nie zaś narzucona przez markę).
3. Content jest dostępny dla wszystkich, nie stanowi opłaconej opinii.
Mogą to być oczywiście opinie, wideo użytkowników, komentarze, posty i wszelkiego rodzaju wzmianki.
Brzmi oczywiście lekko i prosto. Pytanie, jak z tego korzystać na Instagramie?
Tak, jak duże marki <3 Deezee stworzyło specjalny hashtag #deezeegirls. Posiadaczki butów zaczęły masowo oznaczać zdjęcia i dodawać ulubiony # pod swoimi zdjęciami. Bonus? Jeśli zdjęcie będzie ekstra, marka udostępni zdjęcie na swoim profilu. A jak wiemy, profil Deezee to kopalnia inspiracji i pięknych, dbających o siebie dziewczyn. Kolejny przykład? Proszę bardzo! 😉 Podobną taktykę praktykowała marka PLNYLALA, a nawet Bershka. Użyj hashtagu #bershkastyle, aby odnaleźć osoby, które kochają ten styl!
TYLKO JAK TY MOŻESZ WYKORZYSTAĆ User Generated Content na Instagramie?
Właściwie jakbyśmy się tak przyjrzeli, każda niemal treść stworzona przez użytkowników może być przez nas udostępniona, o ile wpisuje się w naszą komunikację, styl i… dotyczy nas.
💫 Jak wykorzystać UGC na Instagramie? 💫
🔸 Wykorzystaj naklejkę „Twoja kolej”, aby otrzymać content do ponownego udostępnienia u siebie.
🔸 Stwórz planszę lub grę (najlepiej z dyskretnym podpisem Twojego profilu) do udostępnienia. Tutaj również otrzymujesz content stworzony przez użytkowników.
🔸 Wykorzystuj remiksowanie Rolek (odpowiadasz na czyjąś rolkę, swoim nagraniem).
Tutaj na chwilę się zatrzymam. User Generated Content na Instagramie to świetna forma promocji. Zauważ, że w ostatnim czasie głośną promocją była objęta nowa piosenka Malika Montany x DaChoyce & The Plug – Jetlag. Zadaniem TikTokerów było nagranie tańca do refrenu piosenki. Efekt promocji? Nagrane filmy zostały wyświetlone na telebimach na Tauron Arenie. Sama piosenka w pierwszy dzień po publikacji pobiła dzienny rekord odtworzeń w serwisie Spotify, który należał do „Kiss cam” Maty (ponad 800 000 odsłuchów).
🔸 Odpowiadaj Rolkami na komentarze pod filmami (wykorzystujemy pomysły i opinie, do dalszego udostępniania i kreatywnych lub merytorycznych odpowiedzi).
🔸 Organizuj wyzwania polegająca na tworzeniu contentu (zdjęcia, animacje, relacje, video).
🔸 Organizuj konkursy, z zastrzeżeniem korzystania z nadesłanych prac.
🔸 Stwórz dedykowany hashtag promocyjny.
🔸 Zachęć odbiorców swoich produktów do podzielenia się opinią (w wiadomości prywatnej lub video).
🔸 Zadawaj pytania w ankietach, aby udostępniać i odpowiadać na reakcje użytkowników.
🔸 Twórz Quizy, aby zbadać problemy użytkowników.
A teraz pytanie: dlaczego w ogóle warto bawić się w User Generated Content na Instagramie?
· Treści generowane przez użytkowników wpływają na zasięgi i rozpoznawalność marki.
· Treści są solidną podstawą do zaufania marce tzw. Społeczny dowód słuszności (aż 70% uznaje opinie w Internecie za wiarygodne!).
· Jest to świetne źródło feedbacku.
· Dostarczają nowego contentu i pomysłów na publikacje.
· Zmuszają do dyskusji.
· UGC nadaje wiarygodności i naturalności marce oraz osobom, których dotyczy.
· Tworzy ogromny wpływ na treści zakupowe.
· To po prostu niskie koszty i oszczędność czasu.
Zadanie dla Ciebie:
Pomyśl w jaki sposób możesz wykorzystać User Generated Content do tworzenia własnego profilu? Czy często prowadzisz tego typu działania? Jeśli nie, przeanalizuj, jak dużo tracisz — chociażby samych interakcji z własnymi fanami.