fbpx

Wiadomość powitalna DM na Instagramie — jak to robić i dlaczego warto

Wiele osób patrzy na wiadomości powitalne z przymrużeniem oka. Jedni je kochają, inni zaś uważają za stratę czasu lub nachalną próbę kontaktu. Widomości powitalne na Instagramie mogą być rozpoczęciem wspaniałej przygody między Tobą a nowym followersem. Mam na to dowód. Przeczytaj sama.

Wiadomości DM na Instagramie — o co tyle szumu

Moim Klientom zawsze proponuję sprawdzone metody kontaktu ze swoimi followersami. Umówmy się, że większość z nich chce po prostu sprzedać swoje usługi. Wiadomość powitalna DM na Instagramie nie jest po to, aby kogoś od razu atakować ofertą. Wręcz przeciwnie. Możemy wykorzystać ją do budowania bazy e-mialowej (bezpłatny prezent „na start”), dołączenia informacji o możliwości zadawania pytań („w końcu po coś tutaj jestem”), możliwości bezpłatnych, krótkich rozmów poznawczych (często wykorzystywane w branży coachingowej, mentorskiej) i zacieśnienia relacji.

Dlaczego wiadomości powitalne DM na Instagramie są dobre? Każda osoba, która dodaje Cię do obserwujących, zobaczy Twoje nowe posty, relacje i rolki w pierwszej kolejności. Po prostu tak działa algorytm. Twoje treści wyświetlą się na samym początku osobie, która wykazała zainteresowanie Twoimi treściami. Warto wtedy głębiej wejść w relację z obserwującym, wysłać wiadomość powitalną, spróbować porozmawiać, aby to DOBRE WRAŻENIE utrzymać na dłużej. Jeśli dobrze wykonasz swoją pracę, to w końcu zobaczysz to w statystykach.

Wiadomości DM na Instagramie — wiadomość powitalna początkiem sprzedaży, ale nie tak szybko

W widomości powitalnej DM na Instagramie nie sprzedajemy! Nie oznacza to jednak, że wiadomość ta, nie jest rozpoczęciem sprzedaży. Cały sekret polega na wysyłce w pierwszej wiadomości specjalnego PREZENTU. Może być to poradnik, raport, nagranie audio z medytacją, link do materiału edukacyjnego… cokolwiek. Ważne, aby odbiorca kliknął i wyraził zgodę na marketing. Po pobraniu dodatku, nic nie sprzedałaś w wiadomości powitalnej na DM, ale za to uzyskałaś adres e-miał, który dziś jest bardzo cenną walutą. Tam możesz śmiało sprzedawać 😊

Zerknij na statystyki:

Statystyki, które widzisz to zapisy na listę e-mialową, pochodzące z wiadomości powitalnej. Profile nie prowadziły działań reklamowych swoich ebooków. Wiaodmości powitalne DM na Instagramie mogą być skuteczną formą promocji własnych Lead Magnetów, gdy masz ograniczony budżet na promocje.

Wiadomości DM na Instagramie — złote zasady

  1. Stosuj personalizację. Zwracaj się do osoby po imieniu. Spraw, aby Twoja wiadomość była przyjazna i miła w odbiorze.
  2. Sprawdź profil osoby, do której piszesz. Nawiąż w prywatnej wiadomości do jej działalności. Niech będzie to dobry początek do rozmowy 😊
  3. Nie bądź nachalna. Nikt nie lubi, gdy coś mu się wciska lub wysyła dziesiątki wiadomości.
  4. Skomplementuj odbiorcę wiadomości. Nawet jeśli nie będzie zainteresowana tym, co chcesz jej przekazać, podziękuje za komplement.
  5. Piszesz tę wiadomość dla TEJ osoby, dlatego nie pisz w niej osobie, a jedynie co ona może zyskać obserwując Ciebie.
  6. Przed wysłaniem wiadomości powitalnej spróbuj wysłać do obserwującej parę serduszek i komentarzy. Od razu zobaczy, że nie jesteś zaangażowana w relacje.

W wiadomości DM na Instagramie możesz zawrzeć:

  1. Link do Lead Magnetu — prezentu dla Twojego odbiorcy.
  2. Wspomnieć o bezpłatnych konsultacjach poznawczych.
  3. Zaproponować, że w razie problemu, służysz pomocą.
  4. Napisać, jak wygląda Twój harmonogram serii live lub postów na Instagramie.
  5. Poprosić o włączeniu powiadomień o postach, aby nie przegapić żadnej treści merytorycznej.

WAŻNE:

  1. Wiadomość nie może być długa.
  2. Nie wsadzaj do wiadomości powitalnej DM na Instagramie każdej możliwej informacji. Wybierz tylko 2-3 najważniejsze.
  3. Napisz wiadomość z flow. Niech niesie się z nią GOOD ENERGY.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up