fbpx

Wirtualni influencerzy zastępują ludzi! Co na to marki

Są sławni, młodzi, piękni i utalentowani. Promują czołowe, światowe marki odzieżowe, zarabiają pieniądze, biorą udział w popularnych imprezach i wywołują skrajne emocje. Ich życie śledzi tysiące, a nawet miliony ludzi na Instagramie. W czym tkwi sekret wirtualnych influencerów? Czy są lepsi od prawdziwych blogerów?

 

Wirtualni influencerzy, roboty i Czarne Lustro

Oglądaliście „Czarne lustro”? Ten zimny, trafiający w sedno przyszłości ludzi żyjących w zaawansowanej technologii bije rekordy popularności. Nic dziwnego, skoro brutalnie ukazuje jak maszyny i komputery mogą zawładnąć całym światem, naszym życiem i decydować za nas. Żyjemy w świecie, w którym człowiek może umówić się z robotem. Doskonałym przykładem była randka Willa Smitha z Sophią – robotem wyposażonym w sztuczną inteligencję. A influencerzy? To oni mogą być zagrożeni rozwojem avatarów i sławnych influencerów Instagramowych. W końcu światowy przemysł modowy i detaliczny chce wydać  3,6 miliarda dolarów na technologię w 2019 roku.

Kim są wirtualni influencerzy

To awatary stworzone na potrzeby marek. Dzisiaj współpraca z blogerkami modowymi może być dla właścicieli marek odzieżowych bardzo ciężka. Zdarza się, że blogerzy są kapryśni, drodzy i ciężko się z nimi dogadać. Odpowiedzią na potrzeby reklamy stali się wirtualni influencerzy. Zaprojektowani w komputerze, są prawdziwymi gwiazdami Internetu. Noszą drogie ubrania, udzielają wywiadów a ich autorzy pozostają anonimowi.

Czy wirtualni influencerzy zastąpią ludzi

Wirtualni influencerzy działając w trybie online skupiają wokół siebie nie małe zainteresowanie. Marki chętnie współpracują z nimi, aby wykorzystać aktualną bazę fanów. Nawet jeśli wirtualni influencerzy nie są pierwotnie zaprojektowani jako ambasadorzy marki, ich popularność wystarczy, aby przyciągnąć firmy szukające możliwości reklamowych. Dla przykładu Shudu reklamowała szminkę Rihanny – Fenty Beauty a Miquela promuje Pradę i Chanel. Świat wirtualnych influencerów jest na wczesnym etapie rozwoju, a ponieważ każdy z nich nadal się rozwija – i przyciąga uwagę marek – wykorzystanie ich przez firmy kosmetyczne i modowe może być co raz bardziej istotne. Jakie są plusy i minusy pracy z osobą, która nie jest człowiekiem? Czy potrafi ona realnie przekonać klientów do zakupu produktu? Myślę, że odpowiedź nasuwa Wam się sama.

 

Wirtualni influencerzy to nie nowość

O ile koncepcja sławnych, wirtualnych blogerów może dziwić i szokować, sam pomysł nie jest nową ideą. Idealnym przykładem takiej strategii jest Hatsune Miku, wirtualna japońska gwiazda. To dla niej kreacje 3D zaprojektował amerykański projektant Marc Jocobs. Miku zaprezentowała wiosenno-letnią kolekcje Louis Vuitton  podczas jednego z swoich występów. To ona również współpracowała z Lady Gagą i Pharrellem. Zyskała dzięki temu ogromną popularność, na całym świecie.

Lil Miquela

Ma 20 lat, duże usta i charakterystyczną fryzurę. Ma już za sobą promowanie marki Chanel, Samsung, Susan Alexandra, Nike, Fendi, Versace, Gucci i wiele innych. Miquela Sousa to wirtualna influencerka, która do złudzenia przypomina realną osobę. Lil jest zaprojektowana komputerowo niczym postać z Simsów z tą różnicą, że możemy z nią porozmawiać, wymienić się komentarzami, lajkami a nawet poprosić o wywiad. Dziewczyna nagrała nawet swoje pierwsze single. Nic dziwnego że kocha muzykę, modę i sztukę. Posłuchaj: Miquela – Not Mine. W wywiadach woli określać siebie jako artystkę, nie wirtualnego awatara. Faktem jest, że Miquela jest wirtualnym influencerem i bardzo dobrze jej to wychodzi.

dziewczyna.png

Liam Nikuro

Liam to pierwszy japoński influencer stworzony przez technologię 3D CG. Jak mówią twórcy, Liam będzie pracował „w dziedzinie muzyki, mody i rozrywki, gdzie będzie zaangażowany w produkcję szerokiej gamy treści jako producent multimedialny”. Liam powstał w marcu ale na swoim koncie ma już ponad 5 tysięcy obserwujących. Chętnie udziela wywiadów i włącza się do dyskusji. Jak sam o sobie mówi ma pochodzenie japońsko-amerykańskie i urodził się w Los Angeles. Wirtualny influencer uwielbia Bruno Marsa, Justina Biebera oraz takie marki jak Off-White i Heron Preston. Jak myślicie, Liam zyska taką popularność jak Lil Miquela?

liamnikuro.pngwirtualny_influencer

Bermuda

Bermuda pochodzi z Los Angeles a swojego Twittera założyła w 2017 roku. Oczywiście kluczem do jej sukcesu był Instagram oraz zamiłowanie do gwiazd popu. Jej Instagram jest wypełniony selfie i zdjęciami z koleżankami po fachu jak na przykład z Lil Miquelą. Bermuda lubi memy oraz jak wynika z jej zainteresowań popierała kampanie Donalda Trumpa w 2016 roku. Ta jasnowłosa ślicznotka to influencerka, której zadaniem jest mówienie głosem młodzieży i szerzenie jej poglądów.

wirtualny_influencer.pngwirtualny_influencer.png

Blawko

Blawko to czarnoskóry chłopak z tatuażami na twarzy i ulicznym stylem ubierania. Jego koleżanką po fachu jest oczywiście Lil Miquela. Lubi memy, animacje i imprezy. Jak sam o sobie pisze, jest: „Young Robot Sex Symbol”. Spotyka się z Bermudą (zwłaszcza) na zakupach. Ich dwoje to mieszanka różnorodności i smacznego stylu!

wirtualny_influencer.pngwirtualny_influencer.png

Schudu Gram

Uznawana za pierwszą w świecie cyfrową modelkę. Została wymyślona przez fotografa i niewątpliwie zachwyca swoimi zdjęciami w mediach społecznościowych. W przeciwieństwie do Miqueli (normalnej nastolatki), Schudu jest odbierana jako dzieło sztuki i manekin modowy. Celem Shudu jest ukazanie piękna czarnoskórych kobiet, ich wrażliwości i talentu.

wirtualny_influencer.png

Colonel Harland Sanders KFC

Wirtualny Bloger KFC jest nowoczesny, elegancki, stylowy i przede wszystkim… jest dosłownie wszędzie. Jego kluczem do sukcesu jest idealny content, prowadzenie dyskusji i nawiązywanie współprac z innymi markami. Wygląda jak odmłodzony założyciel KFC Colonel Harland i to nie byle jaki, ponieważ influencer używa popularnych hashtagów i podejmuje współpracę z innymi markami.

wirtualny_influencer.pl

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up