fbpx

Zaangażowanie na Facebooku – jak robić to dobrze i z głową. Przykłady postów

Nie od dziś wiadomo, że Facebook premiuje te treści, które budzą duże zainteresowanie odbiorców. Z punktu widzenia właściciela Fanpage oraz marketera, to właśnie komentarze, udostępnienia, reakcje na post grają istotną rolę w budowaniu zaangażowanej społeczności, za którą oczywiście kryje się również zasięg (rozpoznawalność marki). Zebrałam dla Was przykłady angażujących postów, znanych polskich marek. Teraz i Ty, będziesz mogła zadbać o zaangażowanie na Facebooku.

Zaangażowanie na Facebooku – walka o odbiorcę

Na polskim Facebooku spędzam dziennie co najmniej parę godzin. Obserwuję również wiele znanych marek, których komunikacja to miód dla mojej duszy. Na Facebooku jest setki Fanpage, na których życie mija, wraz z kliknięciem kciuka LUBIĘ TO. W dobie niskich zasięgów (które dodatkowo wciąż spadają na łeb na szyję), okazuję się, że zaangażowanie na Facebooku to klucz do sprawnie działającego biznesu w Internecie.

W tym momencie najbardziej cenioną reakcją na post jest oczywiście komentarz i udostępnienie. Im większe zaangażowanie, tym większy zasięg. Możesz próbować różnych sztuczek promujących swój Fanpage, zaczynając od udostępnień na grupach, kończąc na konkursach (i o zgrozo, aby one były dobrze przemyślane!). Nic jednak nie zastąpi przemyślanej, wartościowej i angażującej treści.

Zaangażowanie na Facebooku możemy sprowokować poprzez różnego typu kreacje. Skutecznym sposobem są quizy, zagadki, wierszyki branżowe, satyry, memy i głosowania. Tego typu posty śmieszą, ciekawią, powodują, że odbiorca zatrzymuje się na poście. Nawet jeśli go nie komentuje, to spędza nad nim czas. Ten punkt styku z naszą marką również jest istotny. Bo przecież chcesz być zapamiętana, prawda? Algorytm liczy czas, który został poświęcony przez użytkownika na zaznajomienie się z postem.

zaangazowanie-na-facebooku

Zaangażowanie na Facebooku. Zaciekawić, sprawdzić, zmierzyć się i…

Jakie warunki musi spełnić Twój post, aby angażował odbiorców? Zaangażowanie na Facebooku generują treści wartościowe, łatwe w odbiorze, proste, merytoryczne i dopasowane do grupy docelowej. Nie twórz nowych, bardzo skomplikowanych zagadek.

Omówmy to na przykładach.

Łamigłówki, labirynty, rebusy, quizy

Wydaje Ci się, że łamigłówki, zagadki, rebusy i quizy nie zainteresują Twoją grupę odbiorców? Nie masz głowy do wymyślania zagadek a tworzenie nowej treści zajmuje Ci dużo czasu? A może twierdzisz, że takie kreacje po prostu nie pasują do Twojej marki? Moim zdaniem niemal każda marka może skutecznie angażować, o ile zrobi to z głową i dopasuje komunikat do odbiorcy. Zaangażowanie na Facebooku generowane poprzez quizy i łamigłówki idealnie sprawdzą się w branżach zarówno B2C, jak i B2B. Najważniejszym jednak aspektem jest zaciekawienie i stworzenie zagadki, która nie będzie zbyt trudna, ani zbyt łatwa.

Łamigłówki i zagadki sprawnie wykorzystują duże firmy budowlane, biznesy spożywcze, kosmetyczne i wiele innych. Dlaczego są one skuteczne? Ponieważ działają na nas mechanizmy psychologiczne, które każą nam się zatrzymać i sprawdzić, czy mamy rację. A nawet jeśli nie, to poczytamy dyskusję w komentarzach.

zaangazowanie-na-facebooku

zaangazowanie-na-facebooku

Memy prosto z obrazu

Memy, śmieszne grafiki i żartobliwe komentowanie rzeczywistości może nie zawierają widocznego CTA, ale zatrzymują odbiorcę na contencie. Jeśli mem jest zabawny, trafiający w punkt, lub „inny”, niż te powszechnie znane, generuje duże zaangażowanie. To, co najważniejsze, marka pokazuje, że ma poczucie humoru (byle tylko nie przesadzić!). A my lubimy marki z dystansem do siebie, będące „tu i teraz”.

zaangazowanie-na-facebooku

zaangazowanie-na-facebooku

Wezwanie do działania – emotikony

Zaangażowanie na Facebooku możemy „podbijać” reakcjami. Bardzo skuteczne i popularne w ostatnim czasie stały się kreacje, mające na celu wyłowienie „zwycięzcy” głosowania. Wesołe emotikony wklejone w grafiki, skutecznie wzywają odbiorcę do działania, powodują pozytywne emocje i co więcej – po prostu zatrzymują wzrok odbiorcy.

zaangazowanie-na-facebooku

zaangazowanie-na-facebooku

Daj powód, by kliknąć – rozwijane grafiki

W tym przykładzie prowokujemy odbiorcę, aby kliknął zdjęcie i zobaczył, co kryję się pod jego niewidoczną częścią. Aby kreacja była skuteczna, musi być zabawna i ciekawa. Każdy klik to zaangażowanie na Facebooku – tutaj zaś możemy zyskać dodatkowo trochę sympatii, komentarzy i polubień.

zaangazowanie-na-facebooku

Komentowanie rzeczywistości, satyry, wierszyki i inne takie

Każda branża rządzi się własnymi prawami, jak również o każdej można opowiedzieć wiele prozaicznych sytuacji dnia codziennego. Zaciekaw odbiorcę, nie mów, że Twoja marka jest zbyt sztywna. Aby taki post był skuteczny, musisz trafić w punkt (nie prześmiewczo), ale delikatnie i z głową. Idealnym przykładem jest Rymówka Inżyniera.

zaangazowanie-na-facebooku

Komiksy

Niestety takie kreacje są rzadkie, ponieważ wymagają koncepcji, czasu i pracy  kreatywnego czarodzieja – graficznego artysty. Komiksy jednak mają tę moc, że każdy je lubi. A nawet jeśli nie lubi – to i tak zwróci uwagę.

zaangazowanie-na-facebooku

najlepsze-newslettery

Zapisz się do NEWSLETTERA!

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-miala, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉 Widzimy się już niebawem!

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up