fbpx

Zasięgi na Instagramie 2021, czyli 6 wskazówek jak sprawić, aby Twoje posty były bardziej widoczne

Zasięgi na Instagramie to zmora wielu twórców. Dziś, chociaż wielu z nas wie, że to nie licznik obserwujących jest najważniejszy a ich zaangażowanie, wciąż z dylematem patrzymy na statystyki swoich publikacji. Dużo, mało a może wystarczająco? Chcąc nie chcąc tworzymy treści dla kogoś, warto zatem wiedzieć, jak świadomie zwiększać zasięgi na Instagramie.

Zasięgi na Instagramie 2021 — lista rzeczy, o których zawsze powinnaś pamiętać

  1. Posty współtworzone z innymi twórcami

Jeśli chcesz zadbać o dotarcie do nowych osób i pozyskanie obserwujących zastanów się nad wykorzystaniem postów współtworzonych na Instagramie. Zasięgi na Instagramie można „hakować” w różny sposób i chociaż wiem, że jest to określenie na wyrost, czasem można spróbować poszaleć 😉 Post współtworzony to publikacja, którą dzielisz w swoim feedzie wraz z drugim autorem. Post posiada tę samą sekcję komentarzy, polubień i statystyk. Publikacja pojawia się u Ciebie i u współtwórcy. Jest to szansa na pokazanie się followersom drugiego autora, co w konsekwencji przełoży się na zasięg i zaangażowanie.

  1. Hasztagi, jako zmora wielu Instagramerów

Do tej pory wielu twórców i szkoleniowców Instagrama podzielało opinie, aby wykorzystywać pełną gamę hasztagów w opisach postów. W październiku Instagram wypuścił informacje, w której nie polecał tagowania zdjęć tak dużą ilością znaczników (do 30 szt.). Twórcy aplikacji polecili wręcz stosowanie od 3 do 5 hasztagów. Gdzie zatem leży złoty środek? Testowałam oba rozwiązania i muszę przyznać, że zasięgi publikacji zyskiwałam większe w momencie, gdy do 30 hasztagów. Przy próbach zmniejszenia liczby znaczników do pięciu, drastycznie spadał zasięg publikacji.  Proponuję TESTOWAĆ, ale bądź co bądź, zawsze konsekwentnie dodawać tagi do zdjęć.

Dowiedz się więcej o hasztagach na Instagramie:

zasiegi-na-instagramie
zasiegi-na-instagramie
  1. Karuzela, która posiada prawidłowe sekwencje i gwarantuje wysokie zasięgi na Instagramie 2021

Jedną z najbardziej angażujących na Instagramie publikacji jest KARUZELA. Mimo iż w Stanach ten trend powoli mija, w Polsce ma się jeszcze bardzo dobrze 😊 Dlaczego karuzele na Instagramie cieszą się tak dużą popularnością? Ponieważ zatrzymują odbiorcę na dłużej. Zauważ, że aby przeczytać cały post, czytelnik musi przewinąć parę razy w lewo, aby dobrnąć do końca. Wyższy czas czytania publikacji, to zainteresowanie, zapisy oraz komentarze. Aby jednak zyskać zasięgi na Instagramie dzięki karuzeli, należy pamiętać o:

  • Rozwiązaniu faktycznych problemów czytelnika — przydatność instakaruzeli.
  • Tytule alternatywnym w drugiej okładce karuzeli — Instagram wyświetla zamiennie dwie pierwsze okładki.
  • NIEPRZEGADANIU karuzeli zbyt wieloma informacjami — ma być prosto, konkretnie, w punkt.
  • Ostatniej okładce z wyraźnym CTA — zapisz post na później, skomentuj, daj znać, kliknij link w BIO.
  1. Wykorzystanie Instagram REELS w aktualnościach

Algorytm Instagram Reels jest dla nas wszystkich jeszcze dużą niewiadomą. Jedno jest pewne — wideo będzie jedną z najbardziej angażujących form contentu w 2022 roku. Ponieważ aplikacja ma wiele sekcji, w których możesz pokazywać się swoim odbiorcom, wykorzystaj Instagram Reels do zwiększania zasięgów. Zasięgi na Instagramie poszybują w górę tylko wtedy, gdy Twoja rolka będzie promowana przez Instagrama (trafi do sekcji Exploruj). Stanie się tak, jeśli zadbasz o jej widoczność — pogląd w aktualnościach oraz udostępnienie w relacji na Instatsory. Pamiętaj, aby przygotować OKŁADKĘ DO ROLKI NA INSTAGRAMIE. Dzięki temu Twój feed będzie estetyczny i spójny z całością.

  1. Trzeba zadbać o aktywność własną

Dlaczego mówię Ci o zadbaniu o własną, a nie innych aktywność? Zasięgi na Instagramie nie zrobią się same. Aktywność innych użytkowników Instagrama wynika z TWOJEGO ZAINTERSOWANIA I CZASU. Nie inaczej. Im więcej reakcji pod Twoimi publikacjami, tym większe zasięgi. Jeśli sama nie będziesz angażowała się pod publikacjami innych twórców ORAZ NAWIĄZYWAŁA STAŁYCH, KOLEŻEŃSKICH relacji, nie oczekuj, że sama publikacja postu sprawi, iż Twoje zasięgi na Instagramie będą wysokie. Nie tędy droga. Więcej na ten temat pisałam w moim e-booku: 5 strategii na wysokie zasięgi na Instagramie.

Bądź aktywna cały czas na Instagramie. Komentuj, rozmawiaj, twórz przyjaźnie — one zaowocują dużym zaangażowaniem i zasięgami.

 

Zasięgi na Instagramie 2021 — kilka faktów:

  • Płatne reklamy zwiększają Twoją widoczność, ale w konsekwencji trudniej nam jest utrzymać wysokie zaangażowanie w profilu.
  • Zdobywanie followersów metodą „Follow-Unfollow”, to najgłupsza rzecz, jaką możesz zrobić. Metoda ta, nie sprawi, że Twoje zasięgi na Instagramie 2021 wzrosną drastycznie, i w dodatku, utrzymają się na długi czas.
  • Przekraczanie limitów na Instagramie, prowadzi do zawieszenia działań na koncie. W konsekwencji może przyczynić się do spadku zasięgów na Instagramie.
  • Estetyka Twojego profilu będzie mieć duże znaczenie w kształtowanie statystyk. Im bardziej atrakcyjne treści, nie tylko pod kątem merytorycznym, ale i wizualnym, tym większe zainteresowanie i zasięgi na Instagramie. Warto zwrócić na to uwagę.

Pamiętaj o hierarchii interakcji z postem na Instagramie — te składniki wartościują zaangażowanie i zasięgi na Instagramie 2021

zasiegi-na-instagramie-2021

Pierwsze wrażenie robią lajki i komnetarze, jednak to nie one są kluczowym składnikiem, który odpowiada za to, czy Twój post jest ciekawy i będzie „promowany” przez Instagram. Zapisy postów „na później”, udostępnianie ich w relacjach na Instagramie oraz przesyłanie w wiadomościach prywatnych sprawia, że content cieszy się wyższymi zasięgami na Instagramie. Zapisy świadczą o tym, czy finalnie użytkownik będzie chciał wrócić do treści (przydatne wskazówki, treść merytoryczna itp.). Jeśli chcesz sprawdzić, czy odbiorcy interesują się Twoimi treściami kliknij w „Statystyki” i zobacz, ile osób zapisało Twój post do ulubionych.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up