fbpx

Zdjęcie profilowe na Instagramie — jakie powinno być?

Zdjęcie profilowe na Instagramie to często pierwsze wizualne przedstawienie naszej osoby w aplikacji. Avatar powinien wyraźnie pokazywać nasz samych, wskazywać na charakter naszego profilu i przede wszystkim zwracać na siebie uwagę. Często to właśnie zdjęcie profilowe na Instagramie decyduje o tym, czy wejdziemy w profil, czy przewiniemy dalej.

Zdjęcie profilowe na Instagramie — kolor, który przyciąga wzrok

Na zdjęciu profilowym na Instagramie powinnaś znajdować się właśnie Ty. Nie wklejaj tam niskiej jakości zdjęcia, na którym bardzo słabo Cię widać. Zrezygnuj również ze zdjęć z szerokim kadrem oraz z szarych, ponurych, niezwracających na siebie uwagi fotografii. Pamiętaj, że jest to ważny element, który skłoni obserwatora do kliknięcia w Twój profil oraz do oglądnięcia relacji na Instagramie. Ważne, aby zdjęcie było dobrze widoczne na jasnym i ciemnym ekranie.

Zdjęcie profilowe na Instagramie — programy i aplikacje

Jeśli chcesz, aby Twoje zdjęcie profilowe przykuwało wzrok, zastosuj kolorowe tło lub charakterystyczną, okrągłą ramkę. Zdjęcie możesz wyciąć w Canvie, a następnie umieścić na kolorowym tle. Gdy wczytasz zdjęcie do Instagrama, aplikacja sama skadruje zdjęcie. Możesz wspomóc się również wieloma aplikacjami, które automatycznie wytną postać ze zdjęcia, podłożą jednokolorowe lub wzorzyste tło.

Taką aplikacją jest Pfpmaker, w którym sama wykonałam dwukolorowe zdjęcie profilowe.

zdjecie-profilowe-na-instagram

Ale hola, hola! To nie jest jedyny program, w którym zrobisz swoją charakterystyczną profilówkę. Wiele motywów znajdziesz również w aplikacji PicsArt oraz Over. W aplikacji PicsArt wykonasz również wiele podkreśleń, obrysów i zmian kolorów. Aplikacja Over ma wiele własnych szablonów, które dodają zdjęciom wyraźnego wyglądu.

Zdjęcie profilowe na Instagramie — kilka złotych zasad:

  • Jeśli chcesz zbudować wizerunek eksperta — skup się na twarzy. Zdjęcia profilowe są niewielkie, dlatego lepiej zrezygnować ze zdjęć całej sylwetki. W takim wariancie zdjęcie będzie mało „chwytliwe” i prawdopodobnie, niewiele osób zapamięta Cię „ z twarzy”.
  • Zdjęcie profilowe na Instagramie warto wyposażyć w Twój atrybut. Wybierz taki, aby kojarzył się z Tobą i branżą, którą reprezentujesz. Malujesz obrazy? Dodaj pędzle lub fragment obrazu. Dzięki temu łatwiej będzie Cię zapamiętać.
  • Pamiętaj o kolorach! Spraw, aby odcienie fotografii były spójne z Twoim profilowym key visual.
  • Wybierz charakterystyczne tło lub jednolity kolor. Ja jestem nieco szalona 😊 Lubię też wszystko, co kolorowe. Łatwiej również zapamiętuje charakterystyczne, kolorowe tła. Z pewnością wybierzesz coś dla siebie, z wielu dostępnych opcji w aplikacjach.
  • Prowadzisz sklep? Wybierz LOGO! Pamiętaj aby zdjęcie profilowe na Instagramie (w tym przypadku logo) umieścić na środku i w dobrej rozdzielczości.

Propozycje Canvy na zdjęcie profilowe na Instagramie

Jeśli nie lubisz aplikacji mobilnych, polecam Ci wykorzystanie szablonów, które udostępnia Canva. Wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz hasło: „avatar” lub zdjęcie profilowe. Pomysłów nie ma końca a sam serwis cały czas udostępnia nowe szablony.

zdjecie-profilowe-na-instagramie

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O mnie

Pr w torebce
Cześć! Nazywam się Olga, jestem specjalistą ds. marketingu i influencerem własnego życia 🙂 Cieszę się, że jesteś na mojej stronie, na której piszę o mojej pracy, dzielę się wiedzą, technikami i narzędziami, które pomagają w codziennych zadania marketingowca, właścicieli biznesów oraz tych, którzy aktywnie działają w Social Mediach.

Kup e-book

Co znajdziesz w poradniku?

✅ 5 skutecznych strategii na zwiększenie zasięgu na Instagramie (organicznie)
✅ 5 przykładów wykorzystania wyżej wymienionych strategii na przykładzie różnych biznesów
✅ 16 wskazówek ogólnych, aby prężniej rozwijać swoje konto
✅ 5 odrębnych instrukcji do szybkiego, samodzielnego wdrożenia
✅ 18 stron praktycznej wiedzy

Opinie

Poprzedni
Następny

Instagram

Torebka kreatywnych i skutecznych narzędzi

Nasza relacja będzie bardzo prosta: Ty wpisujesz e-maila, a ja dostarczam Ci ciekawych kąsków marketingowych, inspiracje, świeże spojrzenie i parę dobrych newsów. Będzie kreatywnie, rzeczowo, ale też i zaskakująco! Co miesiąc dorzucam Ci mały prezent dopasowany do Twoich #potrzeb.

Hashtag #dlaciebie od razu nabiera jeszcze lepszego znaczenia 😉

Widzimy się już niebawem!

instagram-swipe-up